Avanti
slingshot.cc
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Azzurro skrev:Hvilke fordeler er det men stålomspunnet (bortsett fra "hållbarhet"..), eller er det den eneste "fordelen".. hur mycket kostar det, sånn circa? som ni kanskje forstår er inte jag den första ägaren....

Azzurro skrev:ja se der ja![]()
Tusen takk for skitsnabba svar!!
siden man allerede har stilt en pinsam fråga kan man jo ställe nåra till...![]()
Hvilke fordeler er det men stålomspunnet (bortsett fra "hållbarhet"..), eller er det den eneste "fordelen".. hur mycket kostar det, sånn circa? som ni kanskje forstår er inte jag den första ägaren....
![]()
IO skrev:Det är väl oftast vid bankörningar man har behov av stålomspunnet. Har för mig att när du kör bana så bromsar man så mycket att bromsvätskan blir varm och därmed blir gummislangen varm också. Detta gör att den blir mjukare och i värsta fall försvinner bromsverkan helt.
Rätta mig om jag har fel.![]()
IO skrev:Det är väl oftast vid bankörningar man har behov av stålomspunnet. Har för mig att när du kör bana så bromsar man så mycket att bromsvätskan blir varm och därmed blir gummislangen varm också. Detta gör att den blir mjukare och i värsta fall försvinner bromsverkan helt.
Rätta mig om jag har fel.![]()

URRninja skrev:Stålomspunna slangar ger bättre känsla även på vanlig landsvägskörning såklart.
Och bromsvätska (särskilt om den dragit åt sig vatten) kokar när den blir för varm oberoende av om den befinner sig i vanlig eller stålomspunnen slang, med förlorad bromsverkan som följd. Dessutom blir den knappast varm uppe i slangen utan det är mest nere vid/i oket som det händer. Så i det avseendet tror jag inte att stålomspunnet skulle vara bättre.

|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |