är detta normalt

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
undefined

Har hållit på ett tag nu med att bestycka min transalp 600 efter att ha monterat en kolfiber slip-on samt ett K&N luftfilter, hojen går bra men jag tycker att färgen på stiften är för dålig, vill ju ha dom sådär hälsosamt chokladbruna som det står i alla beskrivningar att dom ska ha när allt är
okej justerat, fortsätt öka storlek då kanske man kan tycka men grejen är den att jag har ökat hela 10 steg från 128 till 138 på främre cylindern o från 130 till 140 på bakre cylindern. Är det någon mer som har fått lov att öka så många steg bara för att man har luftat o bullrat ???? :confused:

Om det sitter CV-förgasare på Transalpen, skotta K&N filtret och sätt tillbaka originalfiltret och gå upp 2.5 på huvudmunstycket. Vad kan du vinna med ett K&N, en halv hästkraft - om ens det.

Storlek 128? Vad är det för förgasare/munstycken? Iaf Mikuni kommer i steg om 2.5, t.ex. 125, 127.5, 130, 132.5 etc.

normalt var det

andersbrink skrev:
Om det sitter CV-förgasare på Transalpen, skotta K&N filtret och sätt tillbaka originalfiltret och gå upp 2.5 på huvudmunstycket. Vad kan du vinna med ett K&N, en halv hästkraft - om ens det.

Storlek 128? Vad är det för förgasare/munstycken? Iaf Mikuni kommer i steg om 2.5, t.ex. 125, 127.5, 130, 132.5 etc.
Har fått lite olika uppfattningar om k&N luftfilter, har själv haft det på flera hojjar o det har fungerat bra, hur som helst så tröttnade jag på att gissa mej fram ang. bestyckningen. Mc:n går mycket bra o jag tyckte inte att jag kom längre utan hjälp så jag körde den på en dynojet bänk och hallelulja när diagramet visade sej på monitorn så var effekt kurvan spikrak uppåt o bränsle blandningen låg på jätte fina värden. han som körde testen sa att det är sällan "hemmamekanikerna" lyckas så här bra utan att ha bänkat flera ggr.
Så nu får det vara så här, nu ska det bara åkas hoj resten av semestern (bara det slutar regna någon gång :huvet )

Just det ja, det sitter CV-fuggar på hondan, keihin 34

Men blev det så bra värden på bänken så finns det väll ingen anledning att fortsätta mecka? Kan ju alltså inte bli mycket bättre.

Quaya skrev:
Men blev det så bra värden på bänken så finns det väll ingen anledning att fortsätta mecka? Kan ju alltså inte bli mycket bättre.
Nej just det, när jag skrev första frågan så hade jag inte bänkat, men nu så är det slut meckat för den här gången, nu smider jag bara planer för vad jag ska göra i vinter. :yoparty

All_to_slow skrev:
Hur mycket effekt blev det då?
Inga astronomiska siffror direkt men nästan 48 stycken friska på bakhjulet blev det. hursomhelst så känns hojjen mycket trevligare nu och framför allt mycket varvvilligare.....för att inte tala om ljuddupplevelsen från den stora kolfiber dämparen. :banana

så länge ljud och gas svar känns rätt så ä det ju helt ok med alla hästar. Ljud o känsla är viktigare än pappers hästar......

All_to_slow skrev:
så länge ljud och gas svar känns rätt så ä det ju helt ok med alla hästar. Ljud o känsla är viktigare än pappers hästar......
Ja så är det ju, men lite kul är det. Det kan ju inte finnas så många som håller på o smygtrimmar en honda transalp, det är väl inget man förknippar med sporthoj direkt men den är otroligt kul o köra på krokiga vägar med o man blir riktigt förvånad över hur bra den beter sej på vägen, kompisen som åker vtr1000 firestorm blev hyggligt förvånad när jag körde om honom på utsidan i en riktigt tvär högerböj för ett par veckor sedan :lol

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...