är detta något att ha till busan

starre68

Starre
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Viksjö
Hoj
2017 Suzuki Hayabusa
Hittade detta hos www.bikersneed.se ( under el-detaljer )

"Växelindikator med inbyggd automatisk TRE.
Designad för Suzuki med insprutning.
TREn ger en bättre respons vid gaspådrag på de 4 lägsta växlarna vid låga varv tex stadskörning.
Tar även bort den teoretiska toppfartsspärren på GSXR1000 och Hayabusa (2001-).
Påverkar inte toppeffekten och fungerar utmärkt tillsammans med annan elektronik tex Power Commander." :confused:
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
starre68 skrev:
2456556 Hittade detta hos www.bikersneed.se ( under el-detaljer )

"Växelindikator med inbyggd automatisk TRE.
Designad för Suzuki med insprutning.
TREn ger en bättre respons vid gaspådrag på de 4 lägsta växlarna vid låga varv tex stadskörning.
Tar även bort den teoretiska toppfartsspärren på GSXR1000 och Hayabusa (2001-).
Påverkar inte toppeffekten och fungerar utmärkt tillsammans med annan elektronik tex Power Commander." :confused:

Har en sådan - fungerar bra. Kan dock inte berätta några upplevelser före och efter - köpte cykeln i höstas och denna monterades på vintern.//R
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Tror att den kan vara bra, hade en TRE på min en kort period... Märkte en klar skillnad.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Tre i sig kostar ungefär 20 öre på närmaste elhandel så betala inga pengar för det.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
HanneZ skrev:
2456721 Tre i sig kostar ungefär 20 öre på närmaste elhandel så betala inga pengar för det.

Vilket förutsätter att man måste klippa och löda i elsystemet.
Det är org kontakterna och möjligheten att enkelt återställa man betalar för.

Dessutom är produkten ovan en auto-TRE vilket är lite mer än en resistor.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
majtii skrev:
2456832 Vilket förutsätter att man måste klippa och löda i elsystemet.
Det är org kontakterna och möjligheten att enkelt återställa man betalar för.

Dessutom är produkten ovan en auto-TRE vilket är lite mer än en resistor.
Vad gör en "auto-TRE"?

Återställa är ju tämligen enkelt. Ta bort motståndet och sätta dit två kabelskor så är det klart.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Inte riktigt min definition av återställning.
Kabelskor kan glappa, ärga och annat jävelskap. Personligen anser jag att kabelskor har man till bl a blinkers, inte motorstyrningen.

Auto-TREn är som en switchad som slår på när man lägger i växel och är avslagen vid friläge.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top