är det jag eller är sporthoj ovanligt långsamt ?

Det är SMC, VV och SH som i hemlighet fraterniserar i ett svekfullt samarbetsprojekt som går ut på att i trafiksäkerhetssyfte varva ned era hjärnor inför åksäsongen.

/J

Sorry asså. Jag har 2 serverar... en för web och en för mysql... men det går ändå segt. Jag får väl hyra in någon EXPERT som verkligen kan php o mysql och kan ställa in alla värden så optimalt som möjligt.

Det är när det snuddar på 800 online som det segar ihop sig.

Provade du mitt tips om att trycka in mer ram?

Av alla 1000-tals användare på Sporthoj så måste väl nån vara proffs och kunna hjälpa dig med detta? Lägg ut en blänkare på framsidan? :tummenupp

Du och många andra verkar inte läsa framsidan, där problemetr ligger :)

Han har haft en blänkare på framsidan, ja jag vet inte hur länge..:tummenupp

Last edited:
segt

visst det är lite segt... men va fan, har ju inte så bråttom ut å köra ända.... Det är ju inte ofta man får chansen att varva ner, så det här är ju rent av en strålande vilostund. Varför ska allt gå så fort hela tiden, man hinner ju inte njuta av livet alls. I sommar ska det iof gå fort, men då sitter man ju inte hemma å latar sej...

Ikväll har SH varit oacceptabelt långsamt, även nu vid 01:11 330 pers online laggar det en hel del så det börjar nog bli dags att se över serverparken...

Swedie ta fram stora plånboken och övertyga oss om varför vi dränks i reklam...

Ikväll har SH varit oacceptabelt långsamt, även nu vid 01:11 330 pers online laggar det en hel del så det börjar nog bli dags att se över serverparken...

kan bara hålla med....

du har mer reklam än aftonbladet.se snart det måste ju räcka till att dra runt en server till

Vid 4-tiden på morgonen inann jobbet, kan jag knapt komma in alls.

2806451 Ikväll har SH varit oacceptabelt långsamt, även nu vid 01:11 330 pers online laggar det en hel del så det börjar nog bli dags att se över serverparken...

jag är öppen för att ta in och betala en expert som optimerar allting perfekt och om något saknar kräm så köps det in.

Tror inte det är brist på serverkapacitet. Dock har det blivit otroligt segt väldigt snabbt, något med mysqlservern som inte stämmer tror jag.

Tror inte det är brist på serverkapacitet. Dock har det blivit otroligt segt väldigt snabbt, något med mysqlservern som inte stämmer tror jag.

Helt korrekt!
Bandbredd finns och det nyttjas inte ens i närheten av vad som skulle vara möjligt. Hårdvara finns så det blir över också.
Med så många användare och sql frågor som SH genererar så är optimering och konfig med "rätt" parametrar nödvändigt för mysql, apache och även php.

Bäst skulle nog vara om en "expert" på mysql och apache kund gå igenom parametrar med Swedie.

/Nitrous

Snart går det så segt att jag tvingas jobba på arbetstid :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla