är det fler än bara jag som e orolig

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
att hojen ska bli stulen av någon idiot som inte kan hålla sinna
klåfingriga händer bort från andras prylar. :mad:
jag har blivit lite orolig efter att man läst alla mc stölder

Jag är paranoid och går och kollar till hojen så fort jag hör en bil på gården när jag ligger och sover. Igår kollade jag två gånger!

:(

va några moppe fjantar som spana in garaget så man blir lite orolig.
har inte precis det nyaste lr det dyraste men den e ju ändå min ögonsten.
verkar ju att ma måste ha larm och land minor runt hojen efter alla stölder.

Last edited:
Wassup skrev:
att hojen ska bli stulen av någon idiot som inte kan hålla sinna
klåfingriga händer bort från andras prylar. :mad:
jag har blivit lite orolig efter att man läst alla mc stölder

min hoj är riggad upp till tänderna med stöldskydd!, lik förbannat orolig... :(
vetskapen om att i princip ingenting stoppar en organiserad stöld gör sig ofta påmind...funderar på att köpa mig ett radhus eller dyl så jag kan rulla in henne i huset.

visst e man orolig när man ställer den i större stad men ja bor mitt i ingenstans å äger inte ens nått riktigt lås å om dom skulle komma så har ja en del fina "verktyg" som ser till att dom varken lämnar garaget eller kommer hit igen!!

På sommaren är jag helt paranoid ang hojjen för då står den ute på gården, kollar till den flera ggr per dag. På vintern är den dock inlåst mitt i ingenstans så då är det lugnt.

Va det förut men inte nu längre för nu står den utan fälgar kåpor o tank på depå stöd inlåst i ett garage ute i skogen! borde väll inte vara ngn som snor den då!

//Jocke

ahhh ibland e man gla man bor i en lite mindre stad :rofl
kan ställa min med bara styrlås utanför o då bor jag inte i nå bra område :hihi

Har fått en jacka (vem vill ha en vanlig Five seaosns jacka värde 500kr?) och min splitter nya cykel snodd detta år.

Total förlust 6000kr. Cykeln kan jag förstå att någon plockar men varför någon besudlade mig på jackan... :kocko

Nejvbie skrev:
Har fått en jacka (vem vill ha en vanlig Five seaosns jacka värde 500kr?) och min splitter nya cykel snodd detta år.

Total förlust 6000kr. Cykeln kan jag förstå att någon plockar men varför någon besudlade mig på jackan... :kocko

Blev av med min nya digitalkamera i början av veckan. Hade den i en väska och när jag tog ur väskan ur bilen ramlade den tydligen ur utan att jag märkte det. På onsdag morgon när jag skulle ha bilen var dörr-ramen/låset/handtaget sönderbrutet och bilen elektriskt låst (c-låset pajat??).
Mer skador på bilen än vad kameran kostat..
.. och jag har fortfarande inte kunnat ta mig in i bilen..j-a löss!
Med tanke på grannskapet (Ri-by, Ten-a) var det slarvigt av mig.

Värst ändå, var att när jag på DAGTID försökte mig bryta mig in i min egen bil uppmärksammade INGEN detta i garaget (50 bilar). Trots att åtskilliga personer kom/gick hämtade/lämnade bilar......!!!!
Hjälpsamheten/skyddet från andra är tydligen helt obefintligt eller också vill man inte "lägga sig i"..
Detta är alltså (s)-sverige. Tack, "damernas hjälte", T Bodström..

edit: småjust..

Last edited:
Du kan hoppa upp och sätta dig på att en stor andel av "stölderna" såhär på höstkanten är försäkringsbedrägerier. Visst stjäls det massor av hojar, men det förekommer säkerligen massor av bedrägerier också.

:nakcskåt :kulspruta :mad: :mad:

Kahobe skrev:
Hjälpsamheten skyddet från andra är tydligen helt obefintligt eller också vill man inte "lägga sig i"..
Detta är alltså (s)-sverige. Tack, "damernas hjälte" Bodström..

Jag hade inbrott i min bil för något år sen, det enda som försvann var mina hem nycklar, jag fixade ett nytt lås till lägenheten samma kväll och monterade det själv, eftersom jag var tvungen att bygga om lite i dörrkarmen lät det ganska mycket, det skulle låta lika mycket om jag bröt sönder hela dörren. Det var ingen i hela huset som brydde sig om att kolla upp vad som var på gång.

Jag är alltid lite orolig för hojen. Men jag har ställt den bakom bilen som blockerar rätt bra. Igår satt det ett klistermärke på garageporten som jag pillade bort fort som fan. Vet inte om det var en märkning eller nåt.

Kahobe skrev:
Värst ändå, var att när jag på DAGTID försökte mig bryta mig in i min egen bil uppmärksammade INGEN detta i garaget (50 bilar). Trots att åtskilliga personer kom/gick hämtade/lämnade bilar......!!!!
Hjälpsamheten/skyddet från andra är tydligen helt obefintligt eller också vill man inte "lägga sig i"..
Detta är alltså (s)-sverige. Tack, "damernas hjälte", T Bodström..

Bröt mig in i min Nissan Cherry med ståltråd i rutan en gång. Området jag var i är Nyköpings lilla Bagdad. Då kommer en polisbil åkandes ca 15m bort. Jag tänker "fan nu blir det till att förklara och bli försenad". Men vad gör de? Tittar på mig och rullar vidare! Antingen var det tok uppenbart att det var min bil eller så var det på väg till bageriet för att köpa munkar.
Ja det känns tryckt att parkera där igen. Har även blivit av med bilstero där mitt på dan.

Jonte VSB R-T skrev:
Tittar på mig och rullar vidare! Antingen var det tok uppenbart att det var min bil eller så var det på väg till bageriet för att köpa munkar.

Även om polisen ibland uppför sig lustigt så måste jag säga att den kontakt som jag har haft med poliser är bara positiv. Även om det finns rötägg inom polien så är de flesta riktigt bra.
Särskilt de poliser som hjälpte mig i söndags.....
Länk!

Men visst i vissa lägen så hjälper inte alla lås i världen, för att hålla idioterna borta...
//Olle

Mattias skrev:
Du kan hoppa upp och sätta dig på att en stor andel av "stölderna" såhär på höstkanten är försäkringsbedrägerier. Visst stjäls det massor av hojar, men det förekommer säkerligen massor av bedrägerier också.

:nakcskåt :kulspruta :mad: :mad:

Ah vaddå! Jag ska väl ha valuta för mina försäkringspengar!?
Om jag inte använder försäkringen på hela säsongen så klart som fan att jag "säljer" den på hösten!! :mad:

Jag har min inlåst i garaget med min bil framför och min sambos bil för porten.

Men man går väl inte säker ändå!...

E för jävligt att man inte kan få ha sina leksaker ifred!!! :mad: :mad:

ja e inte det minsta orolig, ja bor mitt på landet så det e helt lungt. har haft 125an stående i garaget, med nycklarna i låset å garaget olåst i 3månader... jävlar va ja leta efter nycklarna när ja skulle ut å åka... :gnissla :(

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025