är det bara mina ölburkar det är fel på?

Stämmer helt. Men ändå, en vanlig Svensson-öl som typ Norrlands, Pripps... u name it. Hur trevligt kan det inte vara att öppna en sketakall sådan öl och dricka direkt från burk/flaska? :fyllisar

Absolut världsklass!

Det finns många syften och sätt att dricka en öl!!

Stämmer helt. Men ändå, en vanlig Svensson-öl som typ Norrlands, Pripps... u name it. Hur trevligt kan det inte vara att öppna en sketakall sådan öl och dricka direkt från burk/flaska? :fyllisar

De är i allmänhet just ljus lager, så jag tror att du och sommelieren är överens.

Akta dig ts!:fakta

Min tråd om det viktiga ilandsproblem blev bortplockad av sportbike.!

man skall aldrig dricka öl direkt från flaska/burk. det skall vara ett glas som är sköljt med kallt vatten:fakta

Om man är burkbarn då? Det är inte alltid det är möjligt att dricka ölen ur passande glas. Det är för många faktorer som avgör.

1. Du måste vara hemma, hos andra har du sällan nåt vettigt glas.

2. Du måste ha planerat så noggrant att du kom ihåg att lägga ölen på kylning.

3. Du har kört billig smuggelöl och du känner; nej min glas är fan inte värda denna dryck- även om man med glädje dricker direkt ur burken.

Ja, faktorerna är många för att man ska komma till stadiet att du sitter i fotöljen med din favoritöl i det matchande glaset! :fakta

Jag tycker ölen tar slut så förbaskat fort. Kan det vara ett läckage?

Jag tycker ölen tar slut så förbaskat fort. Kan det vara ett läckage?

Jamen, ditt ärkepucko! Har du gått och tagit hål på burkarna eller flaskorna? Då rinner det ut, fattar du väl!

Jag råkar ofta ut för det när jag är ute. Får en öl i en flaska som är trasig med ett stort hål, eller till och med i ett glas där det ser ut som om halva glaset saknas. Klart skiten rinner ut med en gång! Bara att försöka fånga den så man inte sabbar golvet. Oftast slutar det med att jag blir tvungen att dricka upp innehållet. Bara av omsorg om golvet, så klart.

Sedan går jag till baren, klagar och kräver en ersättning för den defekta vara jag fick.

man skall aldrig dricka öl direkt från flaska/burk. det skall vara ett glas som är sköljt med kallt vatten:fakta

Jag tycker absolut man kan dricka öl direkt ur flaska/burk. Vissa tillfällen ska man dricka direkt ur ex: Corona med en lime nertryckt direkt ur flaskan på sommaren. Halsa en halv burk folköl för att man är törstig, osv....

Bara jag som tycker att ölen dunstar väldigt fort?
Man hinner precis öppna/hälla upp så är den borta. Eller är kanske jag också drabbad av läckage?

Förövrigt borde inte Corona och öl få nämnas i samma tråd. :gnissla

Jag kommer ihåg den tiden öl dracks ur en halv, avsågad 1,5 liters petflaska med tillhörande trädgårdsslang. Det var stil de.

Fyfan vad alla jävlar i denna tråd har dålig smak. Whitetrash-människor som dricker öl bara sådär :mad:
Lär er dricka vanlig hederlig grogg istället för sån skit. Jaja, jag har druckit tjejdricka också men ALLT är bättre än öl!

Håller helt med dig men visst faan är det en god törstsläckare på sommaren :tummenupp:tummenupp

Det kan dom ju vara :)

För att svara på TS fråga, så ja mina älgar brukar bli blåa. Oavsett styrka.

Bifogar en bild sen i våras när det skulle kylas lite öl. :tummenupp

Bifogat

• PICT7608 (Medium).JPG
    PICT7608 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 56
Fyfan vad alla jävlar i denna tråd har dålig smak. Whitetrash-människor som dricker öl bara sådär :mad:
Lär er dricka vanlig hederlig grogg istället för sån skit. Jaja, jag har druckit tjejdricka också men ALLT är bättre än öl!

Tvärtom, inget är bättre än öl! Öl är speciellt mycket bättre än rom och cola.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...