är den strypt?? hjälp!

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
CBR 600 mod
tja

rev ner förgasarna idag på min CBR 600f -91 som jag köpt får 2 månader sen, rengjorde och allt såg bra ut men då såg jag att på insugsgummina står det 37 kw, den är reggad som det också men enligt förre ägaren är den inte strypt (kunde bara köra sakta inte pressa den när jag köpte den så jag kan inte säga själv hur den kändes), det som jag tyckte var lite konstigt var att det borde väl bli mindre diameter på hålet om den ska kunna strypa den men det är samma diameter som på förgasaren....

Är den strypt eller???

Stog?
Instansat i gummit eller skrivet med penna?
Titta ner i gummina, är det nån form av strypning så brukar det märkas.
Sen så brukar strypningen sitta på luftburks-sidan av förgasarna.

colik skrev:
tja

rev ner förgasarna idag på min CBR 600f -91 som jag köpt får 2 månader sen, rengjorde och allt såg bra ut men då såg jag att på insugsgummina står det 37 kw, den är reggad som det också men enligt förre ägaren är den inte strypt (kunde bara köra sakta inte pressa den när jag köpte den så jag kan inte säga själv hur den kändes), det som jag tyckte var lite konstigt var att det borde väl bli mindre diameter på hålet om den ska kunna strypa den men det är samma diameter som på förgasaren....

Är den strypt eller???

det var instansat i gummit men diametern på förgasaren och gummit är detsamma.. blev lite förvirrad när det står just 37 kw då det är samma på papperet..

Honda har en metallbricka med ett mycke mindre hål i insugsgummit så ifall den är strypt så ser du det på en gång. Om dessa brickor är borttagna så ska du även kunna se det som en kant (ett u) inne i gummit där det har suttit.

/lastu

Kan nog med största säkerhet säga att den INTE är strypt!

Har samma hoj som du, fast strypt än så länge, (tar bort mina i helgen).
Där ser man en metallbricka bakom förgasarna.

Ducatiracer skrev:
Kör 100m så märker du nog det... :D

synd att jag har typ 3 månader kvar innan det går att köra :huvet tur man bor i rätt ända av landet :va

det mest troliga lär nog vara att han den en gång varit strypt (eftersom den är det på papperen) och att ägaren då plockat bort metallbrickorna, blev bara lite konfunderad ett tag....tack för svaren iallafall

colik skrev:
det var instansat i gummit men diametern på förgasaren och gummit är detsamma.. blev lite förvirrad när det står just 37 kw då det är samma på papperet..
Allvarligt; det är lugnt, motorn kan inte läsa.
Är det bara rätt in så är den inte strypt. (Åtminstone inte mha gummina.)
/u

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...