är de värt de?

lånar tråden lite

Är det nån som vet vart det står hur många hästar det är i en LC2
sjukt mycket högre komp än i en vanlig DT-motor
vanlig 6,7:1
LC2 12,5:1
eller är det bara mätt på något annat sätt?

http://66.249.93.104/translate_c?hl...refox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=afE
http://www.ciao.de/KTM_125_LC2__Test_212016
google translator gör allting förståeligt :tungan
The Ktm had a separation lubrication ihres9.5PS (throttled) of strong engine openly up to 36PS carries out!!!
 
2755545 lånar tråden lite

Är det nån som vet vart det står hur många hästar det är i en LC2
sjukt mycket högre komp än i en vanlig DT-motor
vanlig 6,7:1
LC2 12,5:1
eller är det bara mätt på något annat sätt?

http://66.249.93.104/translate_c?hl...refox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=afE
http://www.ciao.de/KTM_125_LC2__Test_212016
google translator gör allting förståeligt :tungan
The Ktm had a separation lubrication ihres9.5PS (throttled) of strong engine openly up to 36PS carries out!!!
Jovars, det verkar vara en riktig monstermaskin.

"121kg Beschleunigung (0-80km/h) :17,5 "
 
De kan inte va så lätt att cylindern är annurlunda portad eller nått sånt?

så om man köper en cylinder till en exc å "trycker" på, passar den? eller är de mer grejer som är annurlunda? och då utgår ja från att de är samma motor.

nån som vet?
 
De kan inte va så lätt att cylindern är annurlunda portad eller nått sånt?

så om man köper en cylinder till en exc å "trycker" på, passar den? eller är de mer grejer som är annurlunda? och då utgår ja från att de är samma motor.

nån som vet?

Knappast troligt om det är en moddifierad DT motor i den :P Fler grejer som är annorlunda, hm ja, troligtvis hela motorn :)
 
Knappast troligt om det är en moddifierad DT motor i den :P Fler grejer som är annorlunda, hm ja, troligtvis hela motorn :)
Jag är 99 procent säker på att de är en vanlig ktm motor, bara å kolla på svänghjulet eller va den kåpan på motorn heter(vänster sida)
 
2756852 Jag är 99 procent säker på att de är en vanlig ktm motor, bara å kolla på svänghjulet eller va den kåpan på motorn heter(vänster sida)
Så du ska köpa en ny cylinder, regga in den och sedan åka istället för att tex köpa Prulles för att den var för dyr?
 
Så du ska köpa en ny cylinder, regga in den och sedan åka istället för att tex köpa Prulles för att den var för dyr?

Njaa vem har sagt nånting om att regga? nää men regga gör jag inte direkt har ändå inte kortet i fickan än:rolleyes:

hmm Jag är naiv och partisk men 90 kg och 0-100 4,5 sek låter klart roligare..

låter klart roligare jaa..:D
 
Last edited:
Det är ju någon jäkla snikvariant! Du kan ju lika bra köpa en sleten DT! Ska det vara så ska det vara riktiga saker, inget jäkla mellanting! :7peta
 
Det är ju någon jäkla snikvariant! Du kan ju lika bra köpa en sleten DT! Ska det vara så ska det vara riktiga saker, inget jäkla mellanting! :7peta

Men om du läser min fråga så ser du ju att ja undra om man kan byta cylinder till exc, om de passar åsså vidare.
 
2756936 Men om du läser min fråga så ser du ju att ja undra om man kan byta cylinder till exc, om de passar åsså vidare.
Du vet att en cylinder kostar ganska mycket va? Du vet att det kostar pengar att åka till Tyskland och hämta hem skrotet? Du vet att det kostar pengar att regga in den? Du vet att det blir jävligt dyrt?
 
Du vet att en cylinder kostar ganska mycket va? Du vet att det kostar pengar att åka till Tyskland och hämta hem skrotet? Du vet att det kostar pengar att regga in den? Du vet att det blir jävligt dyrt?

jajaja lugna ner dig, farsan ska ändå ner å hämta bilar så ja tar hem en cross också:tummenupp sen regga in den.. de får ja se hur de blir me de kanske nästa år eller nått. Sen kollar ja ju kolv och cylinder om ja köpt något å de behövs säkert bytas, annars får man ju köra me den som den är tills den är slut?
 
2756972 jajaja lugna ner dig, farsan ska ändå ner å hämta bilar så ja tar hem en cross också:tummenupp sen regga in den.. de får ja se hur de blir me de kanske nästa år eller nått. Sen kollar ja ju kolv och cylinder om ja köpt något å de behövs säkert bytas, annars får man ju köra me den som den är tills den är slut?
Mkt dyrare att rasa och reparera än att serva.. Varför chansa?
 
Mkt dyrare att rasa och reparera än att serva.. Varför chansa?

Va menar du? att ja kör tills den rasar? nej inte så ja menade, ja menar att ja kör isånna fall så i 300-500 mil eller så som den är (beror precis hur lågnt den har gått innan å så.
 
hmm Jag är naiv och partisk men 90 kg och 0-100 4,5 sek låter klart roligare..

om den presterar det strypt till 9,5 häst, tänk då vad den presterar ostrypt :crash

lite skillnad på gathoj och tävlingshoj kanske också ;) jag säger inte att min är nåt monster, men den duger (hoppas jag)

får väl komma med bänkningspapper nån dag, om det inte är för dyrt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top