är de ett bra val??

NatoN skrev:
Bah, vadårå? Honda eller inget? :kocko

sshhhh, tyst... vill ju inte vara för taskig o klanka ner på hans hoj... :rolleyes:

Om jag skulle köra strypt hade jag kunnat tänka mig den... Det är ju fint med 4-takt... Men som det är nu, nej, för o vara ärlig, så liten, plastig, smal och konstig jag tyckte den kändes/såg ut så vill jag inte ha den, iaf inte om jag tänkt trimma, vilket jag har....

Tycker honda begått ett misstag nu, den modellen jag har ser ganska fullvuxen och fin ut, det syns verkligen att det är en sporthoj, så kommer dom med denna nya CBRn, det känns som nått mellanting mellan en offroad och en sporthoj... nätack...

Men ni som har CBR 125an, lyssna inte på mig... :gnissla
 
Poffer skrev:
Är man brätz om man kör 125 fyrtakt? :P Den e ju inte speciellt dyr så nu får du allt förklara dig ;)

Hehe ne inte om man kör en, däremot om man innehar någon av dom helt nya hojjarna. Då klassar jag dom som bräätz! :tummenupp
 
Skit nice hoj! Fixa från din egen så fort du får den!!!! HÖGUPPLÖSTA! :yoparty
 
Esquina skrev:
Hehe ne inte om man kör en, däremot om man innehar någon av dom helt nya hojjarna. Då klassar jag dom som bräätz! :tummenupp

Fast denna kostar ju 30k ny o det e ju vad en begagnad rs kostar :tungan
 
det kasnke int finns nå spec. trimm till CBR:en en, men de lär nog inte ta alltför lång tid innan dom kommer ut med de ena å de andra effekthöjjande grejjerna.. men man får väll se, men man lär endå klara sej ett tag iaf, men de e klart att man ska skaffa trimm så fort man kan! ;)
 
Poffer skrev:
Fast denna kostar ju 30k ny o det e ju vad en begagnad rs kostar :tungan

Va skojar du? Trodde inte den var så billig med tanke på nyaste modellen... ja där ser man, ingen brät vi har o göra med då :banana då gillar vi dig igen!
 
äääh men shit...
den ser ju ut som en moppe, smal och med cykelhjul...
dessutom 13 hk, det är ju skrattretande.

inte lägger man ut 30k på den där...
 
rg125f skrev:
äääh men shit...
den ser ju ut som en moppe, smal och med cykelhjul...
dessutom 13 hk, det är ju skrattretande.

inte lägger man ut 30k på den där...


snacka för dej själv du... måhända att det bara är 13hp på den från fabriks å de int komi ut nå spec. trimm en, men du får inte glömma att det är 4-takt vi snackar nu å inte 2-takt! tror inte att någon här kan svara på hur bra den går en, eftersom att säsongen inte har kommit igång.. men om nån här skulle ha kört den så skulle de vara rolit å höra hans/hons åsikt om den! En så länge tittar vi bara på hp å vad mer som står i fakta pappren, men vi få väll se till sommarn hur mycket power som finns i maskinen från fabriks :)
 
Esquina skrev:
Va skojar du? Trodde inte den var så billig med tanke på nyaste modellen... ja där ser man, ingen brät vi har o göra med då :banana då gillar vi dig igen!

Hehe precis ;)
 
Om man jämför med vad man får för det där pengarna är det bara att gratulera. En Gasgas SM 125 kostar mera än det dubbla en Honda CBR 125 R kostar här i Finland :) .
Att den sedan ser lite anorektisk ut är väl inte så mycket att gnälla över, det är ju snarare en blinkning åt tiden förrän Aprilia Futura och Cagiva Mito kom och orsakade en massa oreda och orsakade ett mode med tokbreda kåpor på alltför kubikfattiga hojar :) .
Skulle jag ha fått välja på nytt så vete tusan om jag inte skulle ha satsat på en fyrtaktare. Kanske det skulle ha blivit en Honda då :)
 
Mikael Cagiva skrev:
...det är ju snarare en blinkning åt tiden förrän Aprilia Futura och Cagiva Mito kom och orsakade en massa oreda och orsakade ett mode med tokbreda kåpor på alltför kubikfattiga hojar :)...

Vadå, lika breda typ?
 

Bifogat

  • 3434.jpg
    3434.jpg
    105.3 KB · Visningar: 50
  • Bild 36.jpg
    Bild 36.jpg
    120.5 KB · Visningar: 50
TaGGeN skrev:
har köpt en sprit ny honda cbr 125r... har jag jort ett bra val eller är de för klent... säg göran vad ni tycker... jag hadde en honda nsr 125 tidigare :yoparty

Grym hoj
synd bara att den e så jevla liten o klen, cyckeldäck?
blev lite besviken när jag såg den på mässan...
Yamaha's och aprilias moppar e större.
verkar skön att köra iaf, lätt och fyrtakt, men hade nog köpt en nyare nsr istället.
 
jag har själv varit intresserad av den.
tycker att den är snygg men 4-takt.
där gick det åt helvetet :mad:
för det blir dyrt att få mer hk i den.
 
cRoC skrev:
Tänker ni lika dant när ni köper hoj som när ni väljer tjejer?

Bra sagt!! Man kanske går på utsidan i början, men det är endå insidan som räknas i längden!! *4-takt* ;) dessutom så ser inte CBR:en ful ut heller, ok att den inte är så bred utan väldigt smal men den är ju endå snygg! :banana
 
cRoC skrev:
Tänker ni lika dant när ni köper hoj som när ni väljer tjejer?

Ja precis. Jag kollar bara på kåpor och hur ren den är. Nej ärligt, det finns väl ingen som köper en hoj utan att provköra eller att åtminstone höra och se hur motorn går? Jag skulle iaf aldrig betala för nån hoj jag inte provkört och "testat".


Gradda skrev:
Har du nåra flera bilder på CBR:en???

Det var en av dom ja tog på mässan. Har två till, men kass kvalle.
 

Bifogat

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    100.4 KB · Visningar: 46
  • Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    102.4 KB · Visningar: 46
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top