är 4 takt bra? hehe!

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Hoj
Dt125r
min polare har en honda cbr 125 å påstår att 4 takt e mkt bättre än 2 takt och han påstår även att den går i typ 140 lr vad han påstår... :va så här e de inte va.... :kocko 2-takt rules :yoparty

joel_dt125 skrev:
min polare har en honda cbr 125 å påstår att 4 takt e mkt bättre än 2 takt och han påstår även att den går i typ 140 lr vad han påstår... :va så här e de inte va.... :kocko 2-takt rules :yoparty
min fyrtaktare (zx9r) går fortare än den 2taktare jag hade förr. (ks50sport) trots att 2taktaren fyrtaktade ibland. :hihi

joel_dt125 skrev:
Säg att du skojar.

joel_dt125 skrev:

I så liten cylindervolym som 125cc är det 2-takt som gäller om man vill ha effekt. Med bra kanske han menar hållbarare och mindre bränsleförbrukning etc? Några 140 med en cbr tror jag inte riktigt stämmer om den är orginal.

så bra att du gillar den då:)

jag har åkt brevid cbr 125 har nog gjort 125 då kanske 130 säger han fått den till om jag nu inte mins fel ligger du ner och verkligen presar så klarar du kanske 130 ska du åka 140 då får du nog ha 90 graders lutning :rofl

den acc bra i början men annars suger 4-takt jo den går billigt också typ 0.3l/mil

den jag hört skrammlar det väldigt mycket om i kåpor och sånt

Mitt tips är köp 2 -takt men vill du bara åka inte mecka köp 4- takt

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...