äntligen!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Nu har man vart till Hudiksvall och hämtat hem sin nya pärla, blev en tur på dryga 70 mil t.o.r... Bytte in min gamla 600 mot en 97ans GSX-R 750, miniblinkers, slipon, m.m...

Glad som en lärka började jag köra hemåt på den nyinköpta hojen, efter cirka 5mils körande så kommer jag rätt in i en poliskontroll, har saktat in tidigare p.g.a snälla bilister o lastbilschafförer (TACK :Bugar ). Men polisen vinkar in mig ändå :gnissla . Lite orolig som man alltid är i närheten av poliser så stannar jag in vid vägkanten... 1st MC polis och 2st andra trafikpoliser... Får blåsa medan en annan polis inspekterar hojen... Sen kommer dom till slut fram till att dom ska tvinga in mig till bilprovningen :huvet, på grund av miniskylt och toning på framlyktan. Får vänta där säkert 45min innan jag kommer iväg. Blir väl och montera en stor regskylt och ta bort kåpan framför framlyktan och sen dra sig iväg ner till bilprovningen i veckan... :rolleyes:

Men idag kan nog ingenting få mig på dåligt humör! Inte ens några elaka poliser! Har ju äntligen fått en GIXXER! :yoparty

Ha det bra! Vi syns på vägarna!

Bifogat

• IMG_2520.jpg
    IMG_2520.jpg
    109.7 KB · Visningar: 73
Wagge skrev:
Sen kommer dom till slut fram till att dom ska tvinga in mig till bilprovningen :huvet, på grund av miniskylt och toning på framlyktan. Får vänta där säkert 45min innan jag kommer iväg. Blir väl och montera en stor regskylt och ta bort kåpan framför framlyktan och sen dra sig iväg ner till bilprovningen i veckan... :rolleyes:

Sa du inte att du precis köpt hojen & att detta skulle du fixa när du kom hem.

grattis till hojen iaf :tummenupp

wonderwizard skrev:
Sa du inte att du precis köpt hojen & att detta skulle du fixa när du kom hem.

grattis till hojen iaf :tummenupp

Givetvis... Men dom var inge snälla :( Slapp ju böter, men hade vart skönt o slippa besikta den det första man gör.... Nu är det sängen som hägrar... känns att man suttit på sadeln hela dan... God natt!

Wagge skrev:
Givetvis... Men dom var inge snälla :( Slapp ju böter, men hade vart skönt o slippa besikta den det första man gör.... Nu är det sängen som hägrar... känns att man suttit på sadeln hela dan... God natt!

inte snälla ? det tycker jag, du slapp ju böter :tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...