Wagge
Kiruna?
Nu har man vart till Hudiksvall och hämtat hem sin nya pärla, blev en tur på dryga 70 mil t.o.r... Bytte in min gamla 600 mot en 97ans GSX-R 750, miniblinkers, slipon, m.m...
Glad som en lärka började jag köra hemåt på den nyinköpta hojen, efter cirka 5mils körande så kommer jag rätt in i en poliskontroll, har saktat in tidigare p.g.a snälla bilister o lastbilschafförer (TACK
). Men polisen vinkar in mig ändå
. Lite orolig som man alltid är i närheten av poliser så stannar jag in vid vägkanten... 1st MC polis och 2st andra trafikpoliser... Får blåsa medan en annan polis inspekterar hojen... Sen kommer dom till slut fram till att dom ska tvinga in mig till bilprovningen
, på grund av miniskylt och toning på framlyktan. Får vänta där säkert 45min innan jag kommer iväg. Blir väl och montera en stor regskylt och ta bort kåpan framför framlyktan och sen dra sig iväg ner till bilprovningen i veckan...
Men idag kan nog ingenting få mig på dåligt humör! Inte ens några elaka poliser! Har ju äntligen fått en GIXXER!
Ha det bra! Vi syns på vägarna!
Glad som en lärka började jag köra hemåt på den nyinköpta hojen, efter cirka 5mils körande så kommer jag rätt in i en poliskontroll, har saktat in tidigare p.g.a snälla bilister o lastbilschafförer (TACK
). Men polisen vinkar in mig ändå
. Lite orolig som man alltid är i närheten av poliser så stannar jag in vid vägkanten... 1st MC polis och 2st andra trafikpoliser... Får blåsa medan en annan polis inspekterar hojen... Sen kommer dom till slut fram till att dom ska tvinga in mig till bilprovningen
, på grund av miniskylt och toning på framlyktan. Får vänta där säkert 45min innan jag kommer iväg. Blir väl och montera en stor regskylt och ta bort kåpan framför framlyktan och sen dra sig iväg ner till bilprovningen i veckan... Men idag kan nog ingenting få mig på dåligt humör! Inte ens några elaka poliser! Har ju äntligen fått en GIXXER!
Ha det bra! Vi syns på vägarna!