äntligen!!

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Nu är jag också äntligen motardist!:) Hämtade min Aprilia sxv 550 idag! Har tyvärr inte hunnit köra så mycket än men imorrn då jävlar blir det köra av hela dagen lång! Det lilla jag kört hittils är grymt kul! Grusväg som landsväg båda går lika bra:D
MEN, till mitt förtret när jag kom hem efter en liten sväng så ser jag att det är fullt med olja på kopplingskåpan :( och det verkar som att det läcker ifrån eller kommer ifrån vattenpumpen där den sitter. jag hoppas att det bara är packningen eller något som har hamnat lite snett eller så. Ska plocka isär det imorgon och se om man kan lokalisera läckaget. Inte roligt på en cykel som har gått 7 mil!!! Men men grymt rolig hoj att köra iallafall och lite oljeläckage kommer inte göra mig mindre lyrisk för denna hoj!:D

Bifogat

• sxv.JPG
    sxv.JPG
    118.2 KB · Visningar: 140
Kanska ska prata med återförsäljaren om det där? 7 mil och hojen läcker olja, hur blir det då om 70 mil?

Grattis till ett bra köp! :)

Det är inte säkert att den läcker, den är känslig för om man fyller på lite för mycket olja, då trycker den ur sig det i luftburken och så kan det hamna på motorn. Kolla den genomskinliga slangen på vänster sida som går ner från luftburken, om det är olja i den har du olja i luftburken, isf kan du ta bort pluggen i änden av slangen och tömma.

Edit: Jag ser förresten på bilden att du har olja i slangen. :) Kan mycket väl vara därifrån oljan kommer.

Edit igen: Vad är det vita under kylfläkten? Har du delar på din som inte jag har? ;) Ser att du har Agip-märken istället för IP också. Är det -06 eller -07? Trodde inte de börjat tillverka -07 än?

Last edited:
RookieSM skrev:
2540320 Grattis till ett bra köp! :)

Edit igen: Vad är det vita under kylfläkten? Har du delar på din som inte jag har? ;) Ser att du har Agip-märken istället för IP också. Är det -06 eller -07? Trodde inte de börjat tillverka -07 än?

Jo det är en -07 det vita på bilden under kylarfläkten är kylargaveln eller var det nåt annat du tänkte på? Jag kollade i luftburken men där var det torrt. Men när den står på tomgång och jag gasar så verkar det komma från där vattenpumpen sitter det kommer en droppe där då och då men det blir ganska söligt när man varit ute å kört. Jag ska ringa till dom imorrn och höra mig för lite. Det löser sig säkert, trist på en ny hoj men det kan ju vara den mänskliga faktorn som felat när dom satte ihop den när dom fick den.

Ja nu fattar jag vad jag såg, cellerna. :)

Vet du nåt om vilka uppdateringar de gjort till -07?

Som jag fattat det så har dom inte gjort några direkta uppdateringar. Jag har iofs inte forskat i det så mycket heller. Förutom nått nytt klistermärke här å där. Men förutom att gnälla om oljeläckaget så finns det inget att klaga på. Ja ok att man inte får gasa så mycket som man vill göra då för att den inte är inkörd:D

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back