äntligen motard

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
nu blir det av ska skaffa mig en husaberg 650-07
har aldrig kört supermotard men tror ja inte ångrar mig..va tycker ni själva dåligt val av hoj?
någon som har lite för och nackdelar...
:yoparty

om du inte har något emot ständiga oljebyten, ventiljustering och övrig småservice finns enligt mig inga nackdelar tills man måste renovera motorn.

jag bytte från en zx-6r i maj iår och hann köra 6200km/92h på 4 månader. men nu vågar jag inte köra mer efter att det börja låta mer, och mera spån än vanligt kom ur maskin. så jag väntar bara på tillräckligt med tid på att börja klyva motorn.

men så länge du kan köra så finns det ingen motard du kan ha roligare på !
och ett tips är att skaffa ett hel system direkt, då har du ett monster :D

jo vet att de e tajta servicar på dom men va ska man ha då om man vill slippa de men ändå samma klipp ?

Finns ingen som har det klippet men som har låånga serviceintervaller såklart, det närmsta du kan komma är ktm 625/660 som f.r.o.m -05 har 500 mils intervaller. Givetvis byter man ändå oljan oftare ändå fall den går hårt. Jag har ju en husa 650 -06 med Akra helsystem och den går grymt bra, helt klart den roligaste hoj jag haft så jag tror inte du kommer att ångra dig fall du köper en:tummenupp PS min är till salu då jag vill ha en enduro istället tills sommaren nästa år då det troligtvis blir en ny husa igen DS

det närmsta du kan komma är ktm 625/660 som f.r.o.m -05 har 500 mils intervaller.

500mil är väl som strypt och 100mil som ostrypt har jag hört.

Jag tycker inte aprilian var så rolig att köra husa 650 och ktm 520 är mycke roligare hojar. Tycker ja iallefall. Aprilian kändes mer som en turing hoj.

Husan kändes väldigt omodern och skakig tycker jag så prova en Aprilia innan du bestämmer dig. Aprilia kan kännas som en turing hoj men det är för att den är bekväm att åka på....... ja nu är det igång igen....

Last edited:
ah ska iväg imon o kika o snacka ang ktm...blir svårt de här men som sagt kanske bättre med en som man servar var 500 mil om man bara ska ha den för busa på gatan med...

ah ska iväg imon o kika o snacka ang ktm...blir svårt de här men som sagt kanske bättre med en som man servar var 500 mil om man bara ska ha den för busa på gatan med...

Vill du mecka så definitivt en husa 650 eller en KTM 525 EXC.

Men annars en 625:a eller 660 :tummenupp

Jag själv kör en husky 610 07 och vill nog säga att den är grym! Funkar kanon till det jag använder den till att busa på gatan och piska kurviga vägar med. Första ventiljustering är vid 500 mil! Jag har aldrig fattat mig på hur man orkar ha en hoj som husaberg privat, jag menar skruva så mycke för så lite körtid och ändå är de så jävla mycke strul me dessa hojar.

Husan kändes väldigt omodern och skakig tycker jag så prova en Aprilia innan du bestämmer dig. Aprilia kan kännas som en turing hoj men det är för att den är bekväm att åka på....... ja nu är det igång igen....

Jo det är ju just de en motard ska ju inte vara bekväm att åka på då är det ju ingen motard... :D

hum ktm lc4 640 då inge som nämnt den e de nått o ha lr?
ska nämligen åka o glo på en 05 nu i veckan
hinner ingen skrivanå negativt om den så kanske man har en sån :P

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti