äntligen knäskrap!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Precis!
Nu har jag lyckats knäskrapa. Varv efter varv i rondellerna i regionen så har det slitas lätt på vänster knäpuck :yoparty . Självkart blir det väl som för alla nybörjare ett fett aphäng på röven :lol och hela kroppen knappt nuddande vid själva hojen. Ser kanske inte så proffsigt ut men man får ju börja någonstans.

Har tyvärr ingen bildbevis när jag kör i en rondell eller liknande och knäskrapar men håll till godo med en skrapatd knäpuck :tummenupp

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    18.8 KB · Visningar: 149
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    24.1 KB · Visningar: 98
Grattis till Knäskrapet!
Men akta dig för rondeller, kan vara hala!

Och då blir mer än knät skrapat.. Tro mig jag vet.. :näsblod

ut o skrapa andra också omedelbums!!! annars hajar alla att du bara kan rondellskrapa... :tummenupp

vet själv hur glad man blev...åkte i cirklar på en parkering tills skrapningen kom och tyckte hojfan luta inihelvete mycke, men efter första dan på bana så insåg man att det inte lutar alls mycke när knät åker i... :banana

Måste lära mig det med, hehe... När man tycker att man lägger ner mycket, så lägger man ner lite till, sen har man lika långt kvar till knäskrap eller? :D

Hehe.. Jo, man tycker man ligger rätt mycke i kurvorna, men oftast är det ju inte så.. :tungan
Skrapa knän kan man ju ganska lätt åstakomma genom att klänga lite på hojen..
Men när man däremot skrapar fotpinnen i backen, då VET man att man ligger rätt bra i kurvorna.. hehe.. *har skrapmärken på mina* :yoparty

Jag skrapade motorkåpa, avgasrör och ett par centimeter av fotpinnarna på min R750! :)

Geiger skrev:
Jag skrapade motorkåpa, avgasrör och ett par centimeter av fotpinnarna på min R750! :)

:hihi Nu pratar vi inte vurpor här. hehe..

Vet hur det känns. Fick äntligen lite självförtroende. Gjorde mina första skrapningar direkt på allvädersbyxan på Gälleråsen. Funkar finfint.

Bifogat

• skrap.jpg
    skrap.jpg
    119.6 KB · Visningar: 86
Ey grattis! Det är något speciellt med knäskrap. Känns gott i hjärtat på något sätt. Och när man väl gjort det första gången så kommer de av sig själva i framtiden.

Geiger skrev:
Samma sak med min bläjd :D
Ett bra tips om du vill skrapa andra knät är ju att byta sida på puckarna... :rolleyes:

Vapor skrev:
Precis!
Nu har jag lyckats knäskrapa. Varv efter varv i rondellerna i regionen så har det slitas lätt på vänster knäpuck :yoparty . Självkart blir det väl som för alla nybörjare ett fett aphäng på röven :lol och hela kroppen knappt nuddande vid själva hojen. Ser kanske inte så proffsigt ut men man får ju börja någonstans.

Har tyvärr ingen bildbevis när jag kör i en rondell eller liknande och knäskrapar men håll till godo med en skrapatd knäpuck :tummenupp

:tummenupp när ska du hänga med oss....vi kör var dag i stan :banana

Jasså. säg till då ågge, jag är alltid med på att köra lite hoj. fast jag jobbar ju till 4-5 på eftermiddagarna och sen så ska man hem och hämta hojen och så. Blir ganbska sent. Hur blir det med mitt skinnställ för övrigt? Har du lyckats fixa någon som kan pilla med dragkedjan? Ska försöka komma ihåg att ringa dig snart! hehe.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8