(ännu en) köpa bil, saab?

• Thread starter Thread starter SJP
  • Start date Start date
Du kan iaf kika på en gammal diesel MB om du bara ska ha en brukis.

De brukar lätt ticka sig över 60k mil.

Fast det är inget under av nöje direkt.

Diesel är inte så lönt på en ö som är 5x4,5 mil stor, blir en jäkla bedrift att köra ihop de där milen som behövs för att det ska löna sig.. (2000 mil eller nåt?)

just fan, tänkte inte på det :huvet

Man kan inte tänka på allt.. :såjaponken

:hihi

Last edited:
Diesel är inte så lönt på en ö som är 5x4,5 mil stor, blir en jäkla bedrift att köra ihop de där milen som behövs för att det ska löna sig.. (2000 mil eller nåt?)

Ajuste, men då är det bara kika på en ännu äldre så slipper du skatt :hihi

Skämt åsido, glömmer bort att det inte är så många som flänger land och rike runt några gånger om året :)

Köp en 9-3 från -99 och framåt. Riktigt billig il och mycket för pengarna. Vill du trimma 350hk och uppåt köp T5 motorn. Billigare att trimma än T7.
T7 funkar kanon upp till 350hk att trimma utan att det ska kosta skjortan.

Här är en bild på min förra 9-3 aero.

vad krävs för o få 350 kusar ur 2,3 T5?

93an kom 1956 9-3an kom 98. :hihi Och som sagt 900 av senare modell är riktigt bra, bra mycket bättre än 9-3an som faktiskt skiljer mer än man tror. det ända risiga i 900an är att man sitter till vänster om ratten om du förstår

Motorn i dom där saabarna är ett smärre mästerverk av pålitligthet och hållbarhet inte som moderna saabmotorer som rasar lite som dom vill.

Men jag skulle titta på en 9000 mer vuxen bil (mindre sönder lekt och MYCKET skönare komfort, håller bra löjligt billiga delar, mkt att hämta på skroten)

Helst skulle jag ta 2,3ltt motorn då det garanterar att den inte varigt ungdomsägd och försäkringen är mycket billigare tackvare statestiken.

Sen köper du en steg 1 box och en magnetventil från en fulltryckare så har du upp till 240 polar i hagen. :D

Kostar runt 10k i fint skick har du tur kan du få en med nått skitfel i princip gratis, väldigt mycket bil för pengarna!

Köpte just en golf 3a som brukis, och den åker ut på annons så fort rosten e lagad, fyfan vilket mög!

Jag håller med dig på allt utom 2,3 an. Om bilen rullat långt utan kedjebyte så ta en 2,0. denna har inga balansaxlar och denna kedja brukar brista först. Annars så klipp kedjan om bilen rullat mer än 25000 mil

Jag håller med dig på allt utom 2,3 an. Om bilen rullat långt utan kedjebyte så ta en 2,0. denna har inga balansaxlar och denna kedja brukar brista först. Annars så klipp kedjan om bilen rullat mer än 25000 mil

Ja, min 2.0:a gick klockrent, hade aldrig några problem med den, och den hade rullat 29' mil när jag sålde den. :)

vad krävs för o få 350 kusar ur 2,3 T5?

Egentligen är det bara det här.
Större IC.
3" avgassystem med race kat och downpipe.
Gröna spridare
Turbo "kan gå ett tag med orginal"
Bränsle trycks regulator
Mjukvara

Sen är det väl att rekomendera.
Smidda kolvar
Andra stakar
Större Turbo
Sinter koppling
Förstärkt Växellåda
Dumpventil
Cobra