ändring i papper till 11kw

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Cbr 400 rr
Tjena!

Jag vet att det funnits en hel del liknande trådar men jag behöver lite tips här...
I mina papper står det att hojen ska ha 20 kw men jag besiktigade den idag(utan anmärkning :banana ) och killen i besiktningen sade att det troligtvis var 11kw, själv har jag inte så bra koll! Hur ska jag göra för att regga en den som 11kw igen och vad kostar det?
Hade varit ok att ha 20kw i hojen och 11 i pappret men man vill ju inte ha tvärtom :gnissla :rolleyes:

simma lugnt gubbar
 
Vad toppar den? varvar den till rödmarkeringen utan problem?

I överigt så måste man väll ha intyg från en MC-firma som bänkat den eller ha satt i godkända pluggar... Men jag är inte säker, vänta på nån annnan som svarar...
 
Lingonpoeten skrev:
Tjena!

Jag vet att det funnits en hel del liknande trådar men jag behöver lite tips här...
I mina papper står det att hojen ska ha 20 kw men jag besiktigade den idag(utan anmärkning :banana ) och killen i besiktningen sade att det troligtvis var 11kw, själv har jag inte så bra koll! Hur ska jag göra för att regga en den som 11kw igen och vad kostar det?
Hade varit ok att ha 20kw i hojen och 11 i pappret men man vill ju inte ha tvärtom :gnissla :rolleyes:

simma lugnt gubbar



Du måste lämna in den till en MC firma som sätter i pluggar sen får du ett fint litet intyg på att den e strypt.

Sen ska den registreringbesiktigas för 11kw.

Sen är allt frid o fröjd. :tummenupp


EDIT: Glömde säga att du kan köpa strypsats o sätta dit själv, men då ska du visa upp att det är gjort, sen får du ett intyg, sen besiktning.
 
Solid snake skrev:
Du måste lämna in den till en MC firma som sätter i pluggar sen får du ett fint litet intyg på att den e strypt.

Sen ska den registreringbesiktigas för 11kw.

Sen är allt frid o fröjd. :tummenupp


EDIT: Glömde säga att du kan köpa strypsats o sätta dit själv, men då ska du visa upp att det är gjort, sen får du ett intyg, sen besiktning.

ahhhh låter inte så gött för plånboken! måste vända på varenda pluring för att få råd till körkortet! men jag menar om den redan är strypt... då är det bara att dra sig iväg till reg. besiktningen eller?
 
Solid snake skrev:
Du måste lämna in den till en MC firma som sätter i pluggar sen får du ett fint litet intyg på att den e strypt.

Sen ska den registreringbesiktigas för 11kw.

Sen är allt frid o fröjd. :tummenupp


EDIT: Glömde säga att du kan köpa strypsats o sätta dit själv, men då ska du visa upp att det är gjort, sen får du ett intyg, sen besiktning.

Vem som gör det spelar ju mindre roll huvudsaken är att man har ett intyg som ser seriöst ut. Inget besiktningen kollar upp..
 
Lingonpoeten skrev:
ahhhh låter inte så gött för plånboken! måste vända på varenda pluring för att få råd till körkortet! men jag menar om den redan är strypt... då är det bara att dra sig iväg till reg. besiktningen eller?


Regbes kostar ju fan 700-800pix :(
 
När jag snakkade med med folket på Verona MC i Ljungby så sa dom att man måste köpa en strypningssats för runt 1400kr och sen lämna den till någon som sätter i pluggarna och skriver på papperna, det är en hel bunt med papper som ska fyllas i.
Han sa även att om man sätter i en egen bricka så måste man bänka hojen för 3000kr :P

Men att i strypningssatsen ingick strypning, regbesiktning, ändring i papperna, intyg till dom som besiktigar.

Jag måste med omregistrera effekten på min jävligt snart.. Börjar bli panik nu när man har fått uppskrivningstid v.18 och ska börja köra lite nu för lärarna, och hojen ligger i bitar och behöver lackas, renovera motorn, bytas bakdäck och "strypas"... :(
 
En regbesiktning kostar 600:-

En strypning till min gamla NSR125R kostade 98:-

Med andra ord så kostade den 698:- att strypa, inte helt fel :tummenupp
 
nicke skrev:
en strypning ja, inte strypning inkl intyg... kan vara bra o ha de inför reg.besiktning :tummenupp ...
skönt att ha allt sånt färdigt! :tummenupp

Om det var menat till mej, vad vet du om det? Det var en strypning till insug och en till utblåset samt ett intyg som det stog att nsr'en lämnar 9kw vid så många varv när strypningarna är monterade.
 
CayLe skrev:
Om det var menat till mej, vad vet du om det? Det var en strypning till insug och en till utblåset samt ett intyg som det stog att nsr'en lämnar 9kw vid så många varv när strypningarna är monterade.
visst visst, men du skrev aldrig att det ingick ett intyg... innan du man skriker på andra så ska man alltid granska sig själv ;) (absolut inget ont menat)
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top