ändra i reg beviset

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Har som många andra bytt till singel bak, så min fråga e hur man ändrar från två sittsig till en i reg beviset? för det måste man väl för att gå igenom besiktningen?

Du måste plocka av skjutspinnarna och göra en reg-besiktning av hojen.

Om hojen är reggad för två måste du ha skjutspinnar på men du behöver inte ha sadel till det. (Så korkat men men... :huvet )

Men med solosadel och avplockade skjutspinnar kör du som du önskar. Det enda du behöver göra är att inför varje besiktning skruva på skjutspinnarna igen.

jag ska även stypa den, och därför göra en reg besiktning av hojen ändå, räckerdet att bara åka dit utan fot pinnar så ändrar dom det till enkel sitts, eller kan den bli underkänd för att det ståt två i reg papperna?

2920668 jag ska även stypa den, och därför göra en reg besiktning av hojen ändå, räckerdet att bara åka dit utan fot pinnar så ändrar dom det till enkel sitts, eller kan den bli underkänd för att det ståt två i reg papperna?
Alltså, du måste ju reg-besikta för att få den ändrad till enkel... Så du blir ju inte underkänd om det står två i pappret :)

Frågan är bar VARFÖR man vill göra det? :)

Kanske blir billigare försäkring föressten?

Last edited:
Frågan är bar VARFÖR man vill göra det? :)

Kanske blir billigare försäkring föressten?

"Man" kan inte skjutsa... Inte lagligt i alla fall och då slipper "man" ha hackspettan :tuttar (fritt översatt till engelska = backseat driver) sittande där bak. :D

så man går igenom besiktningen om man har en singel sadel som det inte finns möjlighet på att ändra till två sittsig, bara man har skjutts pinnar på?

har jag förstått dt rätt?

så man går igenom besiktningen om man har en singel sadel som det inte finns möjlighet på att ändra till två sittsig, bara man har skjutts pinnar på?

har jag förstått dt rätt?

Jag gjorde en regbes för några år sedan och då brydde de sig mest över att det inte fanns skjutspinnar, Jag försökte diskutera med dem och sadeln var de inte intresserade av. Du kan ha hur tunn skjutsdyna som helst mao en lackad 4-kant som din pax sitter på. Så var det då men kolla upp det för säkerhets skull...

Back