ämne? :)

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
HÄÄJ!
Har lite frågor...
Jag ska iväg på måndag o handla lite... Ska ha nytt drivpaket men vilken drevning bör jag ha? E helt vilse på det..
Nåt mer som jag borde köpa när jag ändå är där?

Förslag förslag tack.. lite tråkig tråd men vafan det hände rinte så mkt här :)

Visst ja... Jag strippade bakbelen på hojen idag.. så sku8lle jag har loss tanken menhur får man loss den där framme vid styret? kommer ju inte åt eller nånting oden sitter ju fast där... den vid slutet av sadeln har jag ju lossat men jag ägnade inte mkt tid på att leta faktiskt... lite lat ibland :)
Men en fråga till... Nån som vet bra sätt att försänka baklyktan och samtidigt bli av med bögläppen?

RED_LiME skrev:
HÄÄJ!
Har lite frågor...
Jag ska iväg på måndag o handla lite... Ska ha nytt drivpaket men vilken drevning bör jag ha? E helt vilse på det..
Nåt mer som jag borde köpa när jag ändå är där?

Förslag förslag tack.. lite tråkig tråd men vafan det hände rinte så mkt här :)
Standard...?

RED_LiME skrev:
Visst ja... Jag strippade bakbelen på hojen idag.. så sku8lle jag har loss tanken menhur får man loss den där framme vid styret? kommer ju inte åt eller nånting oden sitter ju fast där... den vid slutet av sadeln har jag ju lossat men jag ägnade inte mkt tid på att leta faktiskt... lite lat ibland :)
Men en fråga till... Nån som vet bra sätt att försänka baklyktan och samtidigt bli av med bögläppen?
Har du lossat den bakre? Då är det bara lirka bakåt med tanken så lossnar den snart! Kika lite på baklyktsinfästningen så ser du att man plättlätt kan försänka den 1cm. Mer än så så blir det lite jobb men det är inga problem.

Nisse Järnet skrev:
Har du lossat den bakre? Då är det bara lirka bakåt med tanken så lossnar den snart! Kika lite på baklyktsinfästningen så ser du att man plättlätt kan försänka den 1cm. Mer än så så blir det lite jobb men det är inga problem.

Okej men om man ska sänka in den så att den går nästan längs med den lilla kåpan över lyktan? o hur ska man lösa det med nummerplåtsbelysningen?

RED_LiME skrev:
Okej men om man ska sänka in den så att den går nästan längs med den lilla kåpan över lyktan? o hur ska man lösa det med nummerplåtsbelysningen?
Kika själv så ser du :) Bygg lite eget så går det bra! Komemr inte ihåg exakt hur de ser ut.

Standard är 17/45. När jag köpte min satt det 16/45 på och den varvar 7000 i 90 knyck på 6an. Där har du ialla fall nåt att jämföra med :-)
Kör du mest 70vägar rekomenderar jag att gå ner en kugg fram.

Om jag inte minns fel så hade Fluxir en smidig lösning till ditt baklampsproblem. Fråga!

Last edited:
Pungis skrev:
Standard är 17/45. När jag köpte min satt det 16/45 på och den varvar 7000 i 90 knyck på 6an. Där har du ialla fall nåt att jämföra med :-)
Kör du mest 70vägar rekomenderar jag att gå ner en kugg fram.

Om jag inte minns fel så hade Fluxir en smidig lösning till ditt baklampsproblem. Fråga!

min smidiga lösnign ja, det ligger bilder i en annan tråd, har modem så ja orkar inte ladda upp dom igen. sök på innbuggt bakljus lr nåt...

Fluxir skrev:
min smidiga lösnign ja, det ligger bilder i en annan tråd, har modem så ja orkar inte ladda upp dom igen. sök på innbuggt bakljus lr nåt...

Du sa att du bränner många lampor efter din konstruktion, eller har jag fel? Funderar på att göra som du.

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back