Übersladd!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Gick på stan igår. Ser en strippad cbr 600:a (utan kåpor, speed triple framlyse etc etc) som ska köra om en bil. Åker lite käckt med en hand på styret, gasar på och plötsligt: Whaam! Han får en sån grym sladd. Han parerar med fullt styrutslag, reder precis upp den första sladden och får en lika grym retursladd. Sen lugnar det ner sig lite och cykeln vobblar lite måttligt...

Det var det värsta jag någonsin sett... :skrämd

Jag vet inte, men jag misstänker att det kan vara halt när det regnar... :crash

Conrad skrev:
Gick på stan igår. Ser en strippad cbr 600:a (utan kåpor, speed triple framlyse etc etc) som ska köra om en bil. Åker lite käckt med en hand på styret, gasar på och plötsligt: Whaam! Han får en sån grym sladd. Han parerar med fullt styrutslag, reder precis upp den första sladden och får en lika grym retursladd. Sen lugnar det ner sig lite och cykeln vobblar lite måttligt...

Det var det värsta jag någonsin sett... :skrämd

Jag vet inte, men jag misstänker att det kan vara halt när det regnar... :crash

Haha, det där känner jag igen. Lite blött eller lite grus räcker ju om man inte passar sig.

Mkt av den varan blev det när jag hade offroaden ute hela vintern en gång. Iofs, man hann bli rätt ruktig på att parera sladdar mot slutet så det är inte så dumt med vinterkörning ändå om man har lämpligt fordon.

/Martin

Re: Re: Übersladd!

berggren_martin skrev:
Haha, det där känner jag igen. Lite blött eller lite grus räcker ju om man inte passar sig.

Mkt av den varan blev det när jag hade offroaden ute hela vintern en gång. Iofs, man hann bli rätt ruktig på att parera sladdar mot slutet så det är inte så dumt med vinterkörning ändå om man har lämpligt fordon.

/Martin
Jo.. när jag körde i vintras med min kdx märkte jag att bromssträckan från 50-0 var ungefär 50meter... Det var inte ens roligt att sladda. Det var för halt. Det var bara att släppa ut kopplingen utan att ge gas så stod cykeln där på stödet och "börnade"...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back