Øl till ERF Knutstorp ?

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ibland frågar någon om dansk øl på ERF tävlingarna. Jag orkar inte köra runt med øl utifall. Men om någon Stockholmare planerar att komma till ett ERF vill ha dansk øl så kan jag ta med om om du beställer och betalar i förväg.

På Helsingborg-färjan kan man få
Grön Carlsberg 5% 24 x 33cl burkar till 130 Skr
Sort Guld Carlsberg 5,8% 24 x 33cl burkar till 140 Skr

Vi kan ta med
Grön/Classic Carlsberg/Tuborg 4,6% 24x33cl burkar till 120 Skr
Spendrups Premium Gold 5,9% 24x33cl burkar till 140 Skr

PM'a om du vill ha nåt. Begränsad plats i bilen.

Fortfarande plats till några flak ØL. Det är PM som gäller för beställning.

Hehe, lite sådär härligt olagligt :P..

Är det olagligt att sälja øl i sverige? Konstigt. Trodde det såldes i vanliga butiker nu för tiden. Nåja, då slutar vi innan vi börjat med det. Vad ska vi då göra för att få festa? OK, om vännerna sponsar lite av vår racing, så kan vi ju skänka bort lite gratis øl till dom som tack. Får man det?

Är det olagligt att sälja øl i sverige? Konstigt. Trodde det såldes i vanliga butiker nu för tiden. Nåja, då slutar vi innan vi börjat med det. Vad ska vi då göra för att få festa? OK, om vännerna sponsar lite av vår racing, så kan vi ju skänka bort lite gratis øl till dom som tack. Får man det?

Bara systembolaget som får sälja öl över 3.5% i vårat härliga land :gnissla

Vill inte va nån som kommer o sabbar o moralpredikar men tänkte bara säga så du vet att det inte är helt okey tyvärr :(..

Men som du säger så tar du ju självklart med dig öl för att du ska ha en trevlig liten fest oså "bjuder" du bort det :rolleyes:

Moralpredikanter

Bara systembolaget som får sälja öl över 3.5% i vårat härliga land :gnissla

Vill inte va nån som kommer o sabbar o moralpredikar men tänkte bara säga så du vet att det inte är helt okey tyvärr :(..

Men som du säger så tar du ju självklart med dig öl för att du ska ha en trevlig liten fest oså "bjuder" du bort det :rolleyes:

Det står Racingforumet/ERF(endurance racing) !!!!
Letar du efter trådar för att moralpredika kan du ta ng allmänt tråd :va

Ber om ursäkt för mina kollegor som leker med min dator. Skulle aldrig köpa billig öl.

Last edited:
Fortfarande plats till några flak ØL. Det är PM som gäller för beställning.

Bästa Hofleveranör av öl... :yoparty

För att kring gå moraltanterna här så... skänker du bort mjöden, men tar betalt för fraktkostnaden av den medhavda drycken!!! :tummenupp

Jag kan upplysa eventuellt oroliga själar att Hovrätten för Västra Sverige friade en man i dagarna från smuggleriåtal. Grabben hade vart ute för egen, och drygt 30 kompisars, skull och tjackat 3 960 liter öl.

Hovrätten säger att det numera är tillåtet enligt svensk lag att en enskild person som fyllt 20 år till Sverige från annat land inom EES för in spritdrycker, vin och starköl genom yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand, om dryckerna är avsedda för den enskilda personens eller dennes familjs personliga bruk.

Det betyder att erbjudandet i denna tråd är lagligt numera.

Jag kan upplysa eventuellt oroliga själar att Hovrätten för Västra Sverige friade en man i dagarna från smuggleriåtal. Grabben hade vart ute för egen, och drygt 30 kompisars, skull och tjackat 3 960 liter öl.

Hovrätten säger att det numera är tillåtet enligt svensk lag att en enskild person som fyllt 20 år till Sverige från annat land inom EES för in spritdrycker, vin och starköl genom yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand, om dryckerna är avsedda för den enskilda personens eller dennes familjs personliga bruk.

Det betyder att erbjudandet i denna tråd är lagligt numera.

OK, tack för info. Då törs jag erbjuda "hämta service" till mina ERF vänner till Anderstorp. Ska uprätta ny tråd om det.

Back