ØL til ERF Anderstorp 27/9

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
OK, eftersom flera vänner frågat mig, och eftersom det numera är lagligt också i Sverige att hämta øl till vännerna för personligt bruk:

Då jag inte orkar köra runt med dansk øl i bilen, så tar jag bara med om någon av ERF vännerna beställer på förhand. Dvs ERF vännerna (alla i NEC/REC/BOTT/SP) kan få följande:

Carlsberg/Tuborg 4,6%: flak med 24 x 33cl burkar till 130 kr
Guld Carlsberg/Tuborg 5,5%: flak med 24 x 33cl burkar till 150 kr

Jag kan ta med i bilen till ERF Anderstorp. Enda och sista chansen i år. PM'a om du vill ha nåt. Begränsad plats i bilen. Jag svarar bara på beställnng genom PM.

/Kris

Jag kan upplysa eventuellt oroliga själar att Hovrätten för Västra Sverige friade en man i dagarna från smuggleriåtal. Grabben hade vart ute för egen, och drygt 30 kompisars, skull och tjackat 3 960 liter öl.

Hovrätten säger att det numera är tillåtet enligt svensk lag att en enskild person som fyllt 20 år till Sverige från annat land inom EES för in spritdrycker, vin och starköl genom yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand, om dryckerna är avsedda för den enskilda personens eller dennes familjs personliga bruk.

Det betyder att erbjudandet i denna tråd är lagligt numera.

Last edited:
Back