Övningskörningsvästar?

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Det är såhär att jag ska snart börja övningsköra med min farsa och jag undrar om någon vet vart man får tag på gula övningskörningsvästar.
har inte letat efter sånna ännu, men finns dem typ på bensinmackarna precis som övningskörningslapparna för bilar? :7peta

Ripa skrev:
2266506 Det är såhär att jag ska snart börja övningsköra med min farsa och jag undrar om någon vet vart man får tag på gula övningskörningsvästar.
har inte letat efter sånna ännu, men finns dem typ på bensinmackarna precis som övningskörningslapparna för bilar? :7peta

Mekonomen har gula västar, satte "övningskörskylten" med silvertejp på ryggen :)

Finns nog hos de flesta MC-handlare iallafall. Köpte min från Johans MC i GBG.
Bensinstationer har nog inte sånt tyvärr, aldrig sett det själv iallafall. Inte lika många som övningskör hoj som bil...

Byggvaruhusen och affärer som säljer arbetskläder har västarna som du söker, har en trave i firmabilen men har nu semester så jag kommer ej åt dem.
Glömde att du får hänga på övningskörninskylten själv på västen.

Last edited:
RRP Playboy skrev:
2266617 Köpte min på ÖB för 25:- och tejpa fast övningskörnings skylten med eltejp, funka fint. :)

Eller så orkar man inte göra det och köper en för 200-300kr;)

Tack för alla råd!

blir väl att knalla ner till mekonomen isåfall eftersom det är bara 200m från mitt hus :yoparty

Ripa skrev:
2267373 Tack för alla råd!

blir väl att knalla ner till mekonomen isåfall eftersom det är bara 200m från mitt hus :yoparty

Gå in på c-me.nu, där finns lista på alla återförsäljare!

Jag köpte den tunna versionen av övningskörningsskylt (den man sätter på insidan av bakrutan på bilar med för mycket plast i baken) och sedan häftade jag fast den på en väst köpt på Claes Olson. Fungerar jättebra :tummenupp

jag köpte en turtlevaxväst på tappen ett stenkast från där jag bor..

sydde fast med nål å tråd..

Måste säga att man känner sig lite förnedrad med en stor självlysande väst på sig.. Men det gjorde verkligen susen när jag körde i göteborg för några veckor sedan..

jag rekomenderar en sån här väst riktigt mycke :)

Öhh varför åka runt som en lysmask? :) jag tejpade på en helt vanlig övningskörnigs skylt på ryggen på stället, funkar ju hur bra som hellst.

Dicken32 skrev:
2268090 Öhh varför åka runt som en lysmask? :) jag tejpade på en helt vanlig övningskörnigs skylt på ryggen på stället, funkar ju hur bra som hellst.

Exakt ... :tummenupp

Dicken32 skrev:
2268090 Öhh varför åka runt som en lysmask? :) jag tejpade på en helt vanlig övningskörnigs skylt på ryggen på stället, funkar ju hur bra som hellst.

mmmm,, kommer ihåg hur bra det va :tummenupp

Ja det var ju skit bra, när du och jag kom ner till stockholm hade den blåst av, åså kändes det nästan som man redan hade körkort :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back