Övningskörningsfråga

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pappas sambo övningskör just nu för bil, får hon övningsköra MC också på samma lämp?
När jag skickade efter mitt lämp kryssade jag i "A1", men sen visade det sig att jag hade bil-lämp också. Hur är det för henne? (VV lär vara stängt nu, därför jag inte ringer)

cRoC skrev:
Pappas sambo övningskör just nu för bil, får hon övningsköra MC också på samma lämp?
När jag skickade efter mitt lämp kryssade jag i "A1", men sen visade det sig att jag hade bil-lämp också. Hur är det för henne? (VV lär vara stängt nu, därför jag inte ringer)

Jag var tvungen att fylla i papperna igen och kryssa i A1

Kimze skrev:
Jag var tvungen att fylla i papperna igen och kryssa i A1

Det var inte jag! Jag var i kontakt med länsstyrelsen i skåne ang detta. Svaret blev att man bara behövde göra EN ansökan för grupp 1 (A1, A, B samt någon till, tror det var BE).

Vad var det för taskiga jävlar som sa det till mig då :(
Fick vänta någon vecka extra på att få övningsköra bara för det :fatta!

Jag skickade in för båda samtidigt det gick bra

cRoC skrev:

hon måste väll bara skicka in papperet för handledaren att han har A kort lr? :va

Kolla om det inte står på lämpet
när jag skulle ta B-kort så var det uppdelat i tre klasser och dessa stod med på lappen man alltid ska ha med sig, så jag satsade på att ta A-kort samtidigt, något av det smartaste jag någonsin gjort :tummenupp

//J

Det är (nog) som Vastrix säger.
Jag sökte A1 och B för 2 år sen, och tydligen får jag (enligt länstyrelsen) övningsköra för mellan också.

EDIT: Man för köra allt innom samma körkortsgrupp. Körkortsgrupp 1 är: A1, A begr., A, B, BE och traktor, men det krävs att man har uppnått åldern för det fordon man vill övningsköra med. Tex om man som jag sökte för A1 när man är 16 får man börja köra A begr. när man är 17 år och 6 månader.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP