Övningskörnings ställen??? (sthlm)

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Nån som har lite tips vart man kan öva runt värmdö / nacka området?
Helst ska det inte vara så mycket poliser i närheten då jag kommer köra med en polare som inte riktig får vara handledare.
Tacksam för tips :tummenupp

Cyberdog skrev:
Helst ska det inte vara så mycket poliser i närheten då jag kommer köra med en polare som inte riktig får vara handledare.

Äh, på med en skylt på ryggen och kör var ni vill.
Har du någonsin hört talas om att någon blivit stoppad i samband med övningskörning? :fyllisar

Fenix skrev:
Har du någonsin hört talas om att någon blivit stoppad i samband med övningskörning? :fyllisar

Jag blev stoppad två gånger innan jag fått lappen.
Var iofs rutinkontroller båda gångerna vid vägkanten..

Cyberdog skrev:

En bättre idé vore väl att hitta någon som får vara din handledare på riktigt så ni kan köra precis vart ni vill. Om du inte ska öva garagevändningar och inbromsningar, det kan du väl göra på första bästa parkering som räcker till.

Fenix skrev:

idioti att uppmuntra på det sättet :kocko Och ja, jag och "min elev" blev stoppade på värmdöleden förra veckan...

Skaffa en "riktig" handledare i stället

Ducati for life skrev:
idioti att uppmuntra på det sättet :kocko Och ja, jag och "min elev" blev stoppade på värmdöleden förra veckan...

Skaffa en "riktig" handledare i stället

Lugn och fin, om folk är dumma nog att ta mitt förslag på allvar ,så står nog allt inte riktigt rätt till med "folk". :7peta

Actionrille skrev:
En bättre idé vore väl att hitta någon som får vara din handledare på riktigt så ni kan köra precis vart ni vill. Om du inte ska öva garagevändningar och inbromsningar, det kan du väl göra på första bästa parkering som räcker till.

Blir dom tjuriga om man tränar garagevändning och broms på en parkering med en polare i stället för en riktig handledare? :va

Min pappa är ju min handledare men han har ungefär säkert en hel sekund över nån dag i veckan :(
Polarna har mer tid, men man vill ju inte sitta i en spärr och loosa allt :huvet

Last edited:
Cyberdog skrev:
Blir dom tjuriga om man tränar garagevändning och broms på en parkering med en polare i stället för en riktig hadledare? :va

Min pappa är ju min handledare men han har ungefär säkert en hel sekund över nån dag i veckan :(
Polarna har mer tid, men man vill ju inte sitta i en spärr och loosa allt :huvet
Kör på inhängnat område,
då är det ända "felet" du gör att du åker med hojjen till och från

Jonne_boy skrev:
Kör på inhängnat område,
då är det ända "felet" du gör att du åker med hojjen till och från

Dagen innan midsommar kommer jag nog att köra utan kort (eller hoppas att polaren kan sjutsa) ,tänker då inte sittar i köerna.
Förra året satt jag drygt 2timmar i bara kö :huvet

Edit: lite svårt att köra på jobbet (inhängnat) man kommer säkert upp på tvåans vxl innan staketet kommer :lol

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...