Övningskörning

NickeW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
2002, Suzuki GSX 750
Vad är det för krav på handledarens MC vid övningskörning?

Om jag kör en tung motorcykel går det bra om han skulle köra en lätt mc?

Jag tror det går bra. Men självklart måste han ju ha behörighet för att övningsköra med någon som ska ta kort för tung hoj..? Reglerna finns att läsa på körkortsportalen.se Tror även att man kan ställa frågor till dom som kan sånt där :) Jag är inte helt hundra så någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

/Gustav

Sökte information innan dels på det här forumet samt körkortsportalen utan framgång.

Jo, handledaren har självklart behörighet för A obegränsad och är godkänd handledare. Dock så var han inte så sugen på att byta ut sin hoj bara för att övningsköra mig.

Tack för infon! Nu måste vi bara finna tid för att övningsköra! (Jädrans småbarnsföräldrar)!

Går utmärkt. Men om din handledare kanske tog körkort på 80-talet, tagit ett upphåll framtills nu och köpt en 125kubiks skoter som han enbart åker till och från jobbet med är inte denna person en idealisk handledare!

Går utmärkt. Men om din handledare kanske tog körkort på 80-talet, tagit ett upphåll framtills nu och köpt en 125kubiks skoter som han enbart åker till och från jobbet med är inte denna person en idealisk handledare!

Det är ett jävla ansvar att vara handledare:gnissla

Perfekt!

Nej då! Ingen fara. Han är en väldigt van förare. Sålde sin Ninja förra året och har haft många hojar dom 15 åren han haft kortet!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien