Ludde Ludde
Ny medlem
Hej! Jag tänkte ta a1 kortet i maj, och jag tänkte göra det mesta privat. Nu vill jag veta vad det är man bör träna på inför uppkörningen, vad består uppkörningen av?
Mvh Ludde
Mvh Ludde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad består säkerhetskontrollen av? Skyddskläder, om man inte har riktiga mc-kläder under provet ger dom en inte godkänt då eller? Det måste väl räcka med ryggskydd och sånt?
Tack för länken förresten
Lånar tråden lite baraÄr det sant att man får övningsköra med en person bakom sig på hojen för A1-kk men att man inte får ha någon bakom sig när man fått körkortet för äns man är 18? Och i så fall är inte det jävligt sjukt?
![]()
Finns det någon som har behövt böta för skjutsning eller har poliserna förståelse för detta. Eu-mopparna får man ju skjutsa på..
Hej! Jag tänkte ta a1 kortet i maj, och jag tänkte göra det mesta privat. Nu vill jag veta vad det är man bör träna på inför uppkörningen, vad består uppkörningen av?
Mvh Ludde![]()
Lånar tråden lite baraÄr det sant att man får övningsköra med en person bakom sig på hojen för A1-kk men att man inte får ha någon bakom sig när man fått körkortet för äns man är 18? Och i så fall är inte det jävligt sjukt?
![]()
Finns det någon som har behövt böta för skjutsning eller har poliserna förståelse för detta. Eu-mopparna får man ju skjutsa på..
Helt rätt, du får övningsköra med en person bakpå, förutsatt att den personen har haft A-behörighet i 5år.(?)
Men när du har fått A-1 kortet så får du ej skjutsa förrän du har fyllt 18.
Håller med dig, det är fan sjukt, eftersom man får skjutsa på en EU-moppe![]()
Men dom där som sitter i regeringen är körda i huvudet, det är ju redan konstaterat.
En ny fråga. På uppkörningen, finns det mc att hyra då? Vad brukar det kosta att hyra under uppkörningen?
Mvh Ludde
Man kan hyra från körskolan som man är inskriven på och då kan det kosta runt 1000 kanske högre på vissa ställen
Jag betalade 600:- för att låna hoj när jag körde upp. Det ända jag behövde ha med mej var mitt leg.
OK men det är i sthlm jag snackar om och om jag såg rätt så bor han i sthlm...
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |