Övningskörning manöverbana - anpassning efter hojen?

JKay skrev:
2209400 Ja du har delvis rätt.
Dom linjer du pratar om på sidorna finns inte...alltså har du möjlighet att ta ut STORT avstånd till sista konan i sidled.
MEN däremot så har du en linje 4 meter från sista konan i längdled som du INTE för överskrida!

"Sidlinjen" kan dock vara att vägen är för smal om man har taskig vändradie, så är det där man kör upp i Örebro t.ex.

Yadis skrev:
2209485 "Sidlinjen" kan dock vara att vägen är för smal om man har taskig vändradie, så är det där man kör upp i Örebro t.ex.

Ahaaaa...okej. Tur man körde på Bulltofta i Malmö. Där är det en stor plan!

Chrille skrev:
2196895 Med de nya manöverbanorna så har det dykt upp ett problem när nu jag och tjejen testar rypkörningsmomenten - Det går inte med VFR'n!! Även om rubbet körs mot styrstopparna så är det tvärkört.

Frågan är ju, eftersom vi funderar på att köra som privatister, Anpassas banan efter hojen eller är det bara de angivna måtten som gäller??

körde upp privat på polarns rf 900 . inget att snacka om, det är MYCKET krångligare med en sh:hoj än tex en gsx 750 som man sitter rakt upp och ner på ! Men !!!!!! jag har kört banorna med en fzr 1000 och en zx9 med och när man lyckas fatta knepet med banorna så är de en baggis ! :tummenupp
Ut och öva igen !

Det står att du som privatist skall komma på egen mc.Vid min uppkörning så frågade jag vad som hände om man nu kommer på en fet hd-chopper. Finns ju inte en chans i helvete o komma runt på 4 m. Kommer du på värsta racern är det ju en barnlek..... Då sa provledarn att de anpassar banan procentuellt efter hojens egenskaper. Längre mellan konerna för en glidare o kortare för en racerhoj. Sen om alla provledare tillämpar det.......................

Mitt problem det motsatta krypkörning var helt perfekt men bromsprovet gick helt åt helvete pga blöta löv och på högfarten så körde jag utanför sista konen i den långa raden istället för innanför när jag svängde runt så fick en rejäl tillsägelse att köra banan på rätt sätt NÄSTA GÅNG Jag kommer dit = jävla surgubbe

astrosmurf_79 skrev:
2210196 Mitt problem det motsatta krypkörning var helt perfekt men bromsprovet gick helt åt helvete pga blöta löv och på högfarten så körde jag utanför sista konen i den långa raden istället för innanför när jag svängde runt så fick en rejäl tillsägelse att köra banan på rätt sätt NÄSTA GÅNG Jag kommer dit = jävla surgubbe

Jag tycker att man iaf. ska tagit sig tid att lära sig hur banorna skall köras innan uppkörning, klarar man inte att köra så är det en annan sak. Annars är det slöseri både med uppkörningstider och pengar.

Jag visste hur banorna skulle köras hade även en genomgång med vv inspektören innan vi startade men gjorde fel iaf sånt kan hända det kallas hjärnsläpp

vx800 skrev:
2209921 Det står att du som privatist skall komma på egen mc.Vid min uppkörning så frågade jag vad som hände om man nu kommer på en fet hd-chopper. Finns ju inte en chans i helvete o komma runt på 4 m. Kommer du på värsta racern är det ju en barnlek..... Då sa provledarn att de anpassar banan procentuellt efter hojens egenskaper. Längre mellan konerna för en glidare o kortare för en racerhoj. Sen om alla provledare tillämpar det.......................

Detta är fel, måtten stå fast, ändras inte efter hojen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT