Övningsköra, syntest?!

Nicco skrev:
2490193 Jaha, jag litar på det :)

Sticker till en optiker nån dag då. Nån som vet vad en syn undersökning kostar?!

Du kan göra undersökningen på en körskola också.

en synundersökning kostar allt från 50:- till 150:-

i princip handlar det inte om att du "behöver glasögon/linser" utan du MÅSTE ha en syn som överstiger 0.5 (1.0 är normal syn) på varje öga (för att få åka utan linser/glasögon) sedan måste du klara ett färgseende test (en liten bok med siffror i olika färger)

Jag betalade 80kr för en undersökning som tog ungefär 2 minuter.. Men, pengar är väl till för att spenderas så whatever.

cybertron skrev:
2490547 en synundersökning kostar allt från 50:- till 150:-

i princip handlar det inte om att du "behöver glasögon/linser" utan du MÅSTE ha en syn som överstiger 0.5 (1.0 är normal syn) på varje öga (för att få åka utan linser/glasögon) sedan måste du klara ett färgseende test (en liten bok med siffror i olika färger)

Du måste ha en syn som överstiger 0.5 på båda ögona. Jag hade 0.4 på vänster och 0.5 på höger men 0.5 på båda och jag har inget krav att använda glasögon när jag kör.

Synundersökningen görs av doktor och om du blir underkänd så måste du skaffa linser eller glasögon... Syrrans kosta mellan 300-400 men kan vara mindre på andra ställen eller mera... Alla blankter hittar du på VV:s hemsida

Det var allt från mig :)

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back