Övningsköra med mig?

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Hejsan!

Började att övningsköra förra året, dock bara på skola och hann inte fixa kortet före vintern :(
Men nu är det nya tag, ska börja på skolan igen nästa vecka och håller även på att köpa mig en hoj! :banana

Så den stora frågan:

Finns det någon här som vill bli min handledare?
Vill lära mig vettig körning och vill mest bara ut i trafiken, på vägarna för att få lite vana. Har nästan bara hållit till på banan på skolan.

Har bilkörkort så är inte helt främmande på vägarna, bara med mc :)

Så, finns det någon i STOCKHOLM, gärna nordvästra delen ala i närheten av Västerort som är intresserad?
Skicka gärna pm då :)

Tack för att ni tog er tid att läsa!
Ha det bra!
M.V.H. Linda

Inte ett svar ännu??
Helt otroligt......verkar som grabbarna har missat att du är tjej!! :tuttar

The_FacultyGirl skrev:
Hejsan!

Så, finns det någon i STOCKHOLM, gärna nordvästra delen ala i närheten av Västerort som är intresserad?

Ha det bra!
M.V.H. Linda

Du skulle mer än gärna fått köra med mig, men jag bor i Umeå så det kanske blir lite opraktiskt. Jag håller nu på med att "utbilda" två kollegor.

Bor liksom i Rimbo, det blir lite krångligt tror jag. Finns ju ett helt gäng här från Bromma o Väsby? Ingen där?

Lycka till! Mvh Stephenj

1. Det finns faktiskt seriösa människor i denna värld.
2. Varför ska det vara så jäkla svårt att vara tjej och få åka med folk/hjälp av folk när det handlar om motorcyklar. (Ni som inte är så ska inte ALLS ta åt er! För jag vet att det finns många godhjärtade killar som kör hoj.)
3. Kan inte ni ta och förstöra en annan tråd?
4. Nej, det är inte kul när ni skriver sådär.
5. Så bortsett från era onödiga och barnsliga inlägg så kanske tråden kan få fullgöra sitt syfte.

Tack :)

The_FacultyGirl skrev:
2. Varför ska det vara så jäkla svårt att vara tjej och få åka med folk/hjälp av folk när det handlar om motorcyklar. (Ni som inte är så ska inte ALLS ta åt er! För jag vet att det finns många godhjärtade killar som kör hoj.)
5. Så bortsett från era onödiga och barnsliga inlägg så kanske tråden kan få fullgöra sitt syfte.

Hade gärna hjälp dig, men problmet är att jag inte heller har kort. 20 april har jag kort. basta!

The_FacultyGirl skrev:

Förlåt :( Skojade bara med dig...
Ni är vi vänner igen? :tuttar :rofl

The_FacultyGirl skrev:
Hejsan!

Började att övningsköra förra året, dock bara på skola och hann inte fixa kortet före vintern :(
Men nu är det nya tag, ska börja på skolan igen nästa vecka och håller även på att köpa mig en hoj! :banana

Så den stora frågan:

Finns det någon här som vill bli min handledare?
Vill lära mig vettig körning och vill mest bara ut i trafiken, på vägarna för att få lite vana. Har nästan bara hållit till på banan på skolan.

Har bilkörkort så är inte helt främmande på vägarna, bara med mc :)

Ha det bra!
M.V.H. Linda

Hade jag fått så... :näsblod

Men det är ju många 08:or som hänger här så det ordnar sig säkert.

Lycka till med KK! :tummenupp

Ska ha haft Svenskt körkort i 5 år... Och helst veta vad det handlar om, och inte försöka ragga på tjejer som seriöst försöker be om hjälp... :rolleyes:

Ju lustigare ni gör er på tjejer som skriver på sporthoj, desto färre blir dom. Förstått? :fatta!

handledare

Hej jag kan hjälpa dig ...i mån av tid... :tummenupp no problems.... bor i sollentuna.. men du får skaffa dig hoj först.......

mvh jojje....

Du /ni måste skicka in papper till vv och sen ska dom godkänna dej som handledare.Tror även att du som ev.handledare bär ansvaret om något skulle hända när ni kör. du måste även ha haft kk i 5 år.Körvana verkar du ha med tanke på din avatar.

Regler för handledare:
http://www.vv.se/templates/page3____230.aspx

SAXAT
Krav på handledaren
För att godkännas som handledare ska du:
ha fyllt 24 år
under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren ha haft och fortfarande ha svenskt körkort eller körkort från en annan EES-stat med behörighet för det fordon som övningskörningen avser
dessutom ha vana och skicklighet att köra den aktuella fordonstypen

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...