Övningsköra med egen Hoj på körskola

Conny

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Eventuellt KTM 660
Hej!

Jag undrar om ni veta några körskolor runt GBG / Udeevalla trakten där man kan ta körlektionerna på sin egen motorcykel samt köra upp på den?

Tacksam för svar!

Antar att det är för att spara en slant och rimligen borde det kunna fungera för bankörning samt eventuellt uppkörning. Det måste nämligen i dagsläget vara en lärare per körande elev på allmän väg så där vette tusan om de rabbaterar så mkt.

Bana däremot betyder det däremot att de troligtvis kan ta in en extra elev per lektion och då är det en vinst för dem och rabattering kan ges.

Samma regler torde gälla för uppkörning som för allmän väg = körning dit fast när jag körde upp var det en lärare på två körande elever då. Vilket fall kan du ju naturligtvis ta din hoj på transport.

Bästa måste väl ändå vara att ta det sakligt med berörda körskolor och se vilken som kan erbjud bästa erbjudandet.

Försäkring.

Jag talade med en trafiklärare om detta förra veckan, fast det var inför risk 2:an som min hustru ska ta nån gång i framtiden. Svaret jag fick var att det inte skulle gå för henna att använda egen hoj för försäkringarnas skull. Detta i sin tur leder till att hon måste gå nån lektion på körskolans hoj först för att lära sej den innan risk 2.

/A

PS: detta var dock inte i götet, men så ligger det till här hemma. DS

Jag talade med en trafiklärare om detta förra veckan, fast det var inför risk 2:an som min hustru ska ta nån gång i framtiden. Svaret jag fick var att det inte skulle gå för henna att använda egen hoj för försäkringarnas skull. Detta i sin tur leder till att hon måste gå nån lektion på körskolans hoj först för att lära sej den innan risk 2.

/A

PS: detta var dock inte i götet, men så ligger det till här hemma. DS

Han/hon har fel,, det kan hända att din vagnskadeförsäkring inte gäller om det är en tävlingsbana(kolla det), någon annan försäkring påverkas inte.

Han/hon har fel,, det kan hända att din vagnskadeförsäkring inte gäller om det är en tävlingsbana(kolla det), någon annan försäkring påverkas inte.

Kanske menade körskolans försäkring då de bedriver kursverksamhet och har ett visst ansvar för eleverna.

Men med tanke på vilka klantsaker jag lyckades lägga körskolans hoj på så skulle jag inte vilja göra just de simpla nybörjarmisstagen på min egen hoj... :gnissla

frågade min körskola här nere i Halmstad om det...
Dom ger ingen rabbatt om man kör på egen hoj förutom på risk2

Dessutom e det ju mycket bättre att man sliter på deras saker och OM olyckan är framme behöver man inte betala självrisk o saker vilket man får stå för sjlälv om man kör med egen hojj.... i princip bara nackdelar med att köra egen....

Kanske menade körskolans försäkring då de bedriver kursverksamhet och har ett visst ansvar för eleverna.

Men med tanke på vilka klantsaker jag lyckades lägga körskolans hoj på så skulle jag inte vilja göra just de simpla nybörjarmisstagen på min egen hoj... :gnissla

jag har drivit trafikskola...

frågade min körskola här nere i Halmstad om det...
Dom ger ingen rabbatt om man kör på egen hoj förutom på risk2

Dessutom e det ju mycket bättre att man sliter på deras saker och OM olyckan är framme behöver man inte betala självrisk o saker vilket man får stå för sjlälv om man kör med egen hojj.... i princip bara nackdelar med att köra egen....

förutom att du blir bättre att hantera din hoj.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...