Övningsköra i Danmark ?

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
Som rubriken lyder. Polaren håller på och ta körkort och jag är handledare. Är det okej och dra över till Danmark och hälsa på med svenskt tillstånd ? Eller måste man söka tillstånd och dylikt i Danmark för att få övningsköra där ?

... finns för övrigt ingen privat övningskörning för mc i Danmark när all utbildning måste gå via trafikskolor.De som sedan bedömmer på uppkörningen är mc poliser.Jo men visst, det är nog lite synd om Danskarna i detta fall.

Som rubriken lyder. Polaren håller på och ta körkort och jag är handledare. Är det okej och dra över till Danmark och hälsa på med svenskt tillstånd ? Eller måste man söka tillstånd och dylikt i Danmark för att få övningsköra där ?

Läs på körkortstillståndet och handledarintyget. :tummenupp

Dessutom kan tilläggas att det A4-papper man får efter godkänd uppkörning inte heller gäller i andra länder än Sverige. Först när man har plastkortet i sin hand är man kvalificerad att köra fritt över gränserna.

Det var ju ett tråkigt svar man fick :( men jag tackar alla er kunniga där ute för de snabba svaren !

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back