Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har b-körkort, så moppe funkar vilken som. Har haft en för hög cykel förra året, och vet därav att jag tycker det är rätt tricky när man måste panikbromsa hastigt etc. Det funkar, men blir liiite krångligare helt enkelt. Borde iofs inte vara ngt problem om en fot går i, förutsatt att det inte är en väldigt tung/otyplig mc... (Övningskörde på en gammal HD förra året och det var ett helvete emellanåt.) Det är ju tung MC jag tänkte ta för (27 år), så det är väl knappast ngn ide att mesa till det med en lättare variant?
Skulle nog kunna flirta till mig privata lektioner, men tror inte killen skulle bli så glad över det.![]()
Tror jag satsar på en testlektion för att se om hoppet är ute eller ej![]()
Tack för alla tips![]()
många körskolor hade suzuki gsx 750 som körskolehojar.
även jag körde upp för +10 år sedan på en sådan.
billiga i inköp & pålitliga, billigi försäkring, billig att laga om du lägger den.
finns säkert billigare än denna
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSX750_52068296.htm?ca=23_3&w=3
Skulle nog kunna flirta till mig privata lektioner, men tror inte killen skulle bli så glad över det.![]()
Tror jag satsar på en testlektion för att se om hoppet är ute eller ej![]()
Tack för alla tips![]()
Finns massvis med tjejer på det här forumet också, så det är nog inte omöjligt att du hittar en dam som kan tänka sig ställa upp och köra lite privat med dig (för jag antar att det var det där med privattid med random killar som skulle störa killen din?).
Dock tror jag att du kanske får slänga upp en tråd om det i Sthlm's forumet, eller möjligen i den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?264686-Hoj%E5ka-i-LUGNT-tempo/page40
där brukar det hänga en del vettiga gummor![]()
Kom och hälsa på Rapido någon kväll, det ligger nära där du bor.
http://www.rapido.se
Finns anslagstavlor, du kan kanske sätta upp en lapp där och fråga efter handledare. Gott om tjejer i klubben med om det spelar någon roll.
Jag skulle lagt de pengar på körlektioner. Redan nu kan du säkert ta en körlektion. Där de kör konbana och sådant på trafikskolorna får du säkerligen köra.
Jag skulle inte köpa en slö gammal moppe bara för att lära sig det som man lär sig på en dag eller två.
Men det är ju jag det.
Vad kostar 2 dagar med körskola? och vad är förlusten på att köpa en moped och sen sälja den senare i vår/sommar ?
Vad kostar 2 dagar med körskola? och vad är förlusten på att köpa en moped och sen sälja den senare i vår/sommar ?

Om du vill så kan jag ställa upp som hanledare, min fru ska ev sälja sin hoj den är perfekt som övningshoj om du ev skulle vara intresserad
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem