Övnings körning, ålder?

En annan fråga. När kan jag börja övningsköra med tjejen? Jag tog körkort oktober 2002, måste jag vänta till oktober 2007, eller kan vi börja övningsköra våren 2007?

MrD13 skrev:
En annan fråga. När kan jag börja övningsköra med tjejen? Jag tog körkort oktober 2002, måste jag vänta till oktober 2007, eller kan vi börja övningsköra våren 2007?

Du måste vara 24 år och ha haft aktuell behörighet i 5 år. Alltså oktober 2007 för din del.

Tack för svaret!

Känns tråkigt at behöva vänta till oktober 2007. Det kommer att innebära att det blir att vänta till våren 2008.

MrD13 skrev:
Tack för svaret!

Känns tråkigt at behöva vänta till oktober 2007. Det kommer att innebära att det blir att vänta till våren 2008.

Gör som jag.. Testa skicka in ansökningspappren.. Jag är godkänd som handledare åt min bror samt en kompis och jag har haft mc-kort i 4 år... (3 år när vi sökte för brodern min)

Då kanske man ska prova det. jag har varit handledare åt henne när det var dags för b-körkort, men det kanske inte spelar någon roll.

Vargen2k skrev:
Gör som jag.. Testa skicka in ansökningspappren.. Jag är godkänd som handledare åt min bror samt en kompis och jag har haft mc-kort i 4 år... (3 år när vi sökte för brodern min)

samma för mej är handledare åt polaren skickade bara in för roligt när han ändå skulle få sin morsa godkänd ett par dagar senare fick jag ett brev hem att jag också va godkänd

Gottis skrev:
samma för mej är handledare åt polaren skickade bara in för roligt när han ändå skulle få sin morsa godkänd ett par dagar senare fick jag ett brev hem att jag också va godkänd

Jo ansökningarna godkännes av en dator och den kollar när man fick behörighet för körkort, inte vilken behörighet(A eller B osv.). Har kompisar som bara har haft mc-kortet ett halvår och blev godkända som handledare.

Frågan är ju vad som händer om det skulle hända något under övningskörning, risken är ju att handledaren ligger dåligt till. Det går ju knappast att skylla på att man har blivit godkännd som handledare, staten klarar ju sig alltid och som innehavare av mc-kortet ska man ju veta vad som står i körkortslagen. :huvet

LCF skrev:
staten klarar ju sig alltid och som innehavare av mc-kortet ska man ju veta vad som står i körkortslagen. :huvet

Mycket sant men än så länge så övningskör jag ju bara bil med honom och där har jag haft kortet mer än tillräckligt :)

skulle gärna övningköra hoj med honom också men ställer inet på Racecyklen bara för att övningköra

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN