Övnignsbanan vid galoppbanan?

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Får man kör där som privatist? Tänkte svänga dit och öva lite idag om det var tillåtet

Tror grindarna är stängda, annars är jag 99,9% säker på att man som privatist inte får utnyttja banan då körskolorna tar ut en avgift på 500 kr av varje mc-elev pga just den banan:va:gnissla

Stämmer, som privatist får du inte vara där..
Det finns en bana vid Gunneboslott och en (fanns innan STCC iaf) vid bananpiren nästan under Götaälvsbron!

Nej! Vänta!
Den är flyttad! Ligger nu vid vatnet bakom nått hus ute på nån av pirarna vid bananpiren.. kör omkring där så kan du hitta den!

Banan ute på bananpiren är det många privatister som kör på. Precis som Hedlund säger ligger den på norra delen, mellan vattnet och ett stor gul tegelbyggnad.
Lycka till med övandet!

Banan vid Galloppen får endast Trafikskolans elever köra.
Vi hyr den för en dyr slant per år. Så alla nya elever får betala 500:- för att köra där.

Bananpiren var bra förutom att det var massa skit på banan :mad: Övade bara på lågfarten och bromsningarna, ska ta med en vägmarkering från jobbet och spraya i gunnebo. Det syns dåligt.

Finns en bana vid mölnlycke företagspark som kramers körskola brukar köra. Ligger till höger om påfarten till motorvägen mot gbg.

Kan man fortfarande köra vid bananpiren? trodde det va stängt sedan Stcc racet va där..

Finns en bana vid mölnlycke företagspark som kramers körskola brukar köra. Ligger till höger om påfarten till motorvägen mot gbg.

Den övade jag på privat 2005 :)
Funka, fick oftast vara ifred, men den är inte så bra. hela banan svänger lite, så för att den ska vara rak (fanns t.o.m utmålade punkter för konor) så blir den ganska tajt på ena sidan.

Det var även bara en av högfartsbanorna som var utmålade.
Saknar bra plats för bromsprov.

I brist på annat (som det var då) så var den OK.
Då körde många trafikskolor i mölndal, vid mcdonalds i sisjnön, men sen byggdes något hus där, och allt fick flytta (bl.a till bananpiren innan galloppbanan blev grön)

Jag kör på Forsbergs körskola i Kungälv. Skall till Galoppbanan med körskolan i morgon. Får man köra där endast med körskolan eller får man öva själv om man kör via körskola på något sätt?

Jag kör på Forsbergs körskola i Kungälv. Skall till Galoppbanan med körskolan i morgon. Får man köra där endast med körskolan eller får man öva själv om man kör via körskola på något sätt?

om de nu är travbanan i mölndal du menar så är de bara massa asfaltsytor så där kan du åka hur fan du vill..

om du nu menar någon annan stans så ignorera mig....

Hej
Nej jag menade Galoppbanan ute vid Torslanda.
Fick reda på att man bara får köra där med körskolan.
Var kan man öva annars?
Vore ju skitbra att öva lite krypkörning, konkörning osv p egen hand? Men utan handledaren få rman ju inte köra någon stans?
Finns det inget inhägnat område eller liknande någonstans man kan öva på egen hand?

Galoppbanan är fortfarande bara för några körskolor i Gbg området. Grinden låses på kvällar och helger. Den i asfalten uppmålade banan vid bananpiren ligger mer vid Frihamnen/Lundbyhamnen om du kollar på google maps, så STCC skall inte påverka möjligheten att köra där. Kolla rakt söder om Frihamnen/Lundbyhamnen markören på google, i utrymmet mellan dom två husen som står där är det uppmålat lite banor i marken, mot vattnet till. Även en undanmanöversbana utmed den södra byggnaden vill jag minnas. Dock inte inhägnat, så du behöver fortfarande handledare med dig.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph