Övn-körnings-väst, var köpa ?

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Var köper man en sån där snygg ;-) väst att ha på sig vid övningskörning?
Någon kanske har en liggande hemma...?
tacksam f svar

carleson skrev:
2108423 Var köper man en sån där snygg ;-) väst att ha på sig vid övningskörning?
Någon kanske har en liggande hemma...?
tacksam f svar

Tips! Köp en sån där snygg neongul väst (för jogging etc). klistra på övningskörningsskylten på ryggen med LiquiSole. Funkar utmärkt :tummenupp

carleson skrev:
2109847 Ok, tack för tipsen, men finns det inte att köpa färdiga såna där västar...?

Är nog främst för skolorna iså fall.. och dom har ju röd skylt.

Jajja, får väl köpa sån däringa väst och klistra dit ena skylt. Det är frugan som nu övningskör...*darr*

Kokke skrev:
2108434 Tips! Köp en sån där snygg neongul väst (för jogging etc). klistra på övningskörningsskylten på ryggen med LiquiSole. Funkar utmärkt :tummenupp

Tack för tipset ! Får väl ta o inhandla en såndäringa gul väst :)

Motin skrev:
2110587 Tack för tipset ! Får väl ta o inhandla en såndäringa gul väst :)
Jag har nu gjort så och limmat, så nu ska det bara torka... tack alla f tips ! :)

Bifogat

• DSC00027.JPG
    DSC00027.JPG
    56.3 KB · Visningar: 65
väst

carleson skrev:
2110625 Jag har nu gjort så och limmat, så nu ska det bara torka... tack alla f tips ! :)

Köpte en likadan väst och skylt på biltema fast jag häftade fast skylten vilket gick snabbt och fungerade finfint :)

Ang Övninghskörningsväst..

Har själv köpt en skylt man t.ex. kan fästa nedanför nummerskylten.
På: www.mcnytt.com för ett pris av 65 kronor. Mycket bättre än en otymplig väst.
kanelen
:)

kanelen skrev:
2113568 Har själv köpt en skylt man t.ex. kan fästa nedanför nummerskylten.
På: www.mcnytt.com för ett pris av 65 kronor. Mycket bättre än en otymplig väst.
kanelen
:)
Jag föreslog en sådan skylt men frugan ville prompt ha en stor tydlig väst... :va

Jag har för mig jag läste om en sådan skylt som VAR godkänd. Finns flera olika kanske... Mc-Nytt borde ju inte sälja dylika om de inte är godkända. Tycker jag.

Tycker personligen det är bättre att det syns tydligare att man övningsskör .. då speciellt på hoj.. så en neongul väst med skylt på ryggen funkar nog bra. Fixade även en liten skylt på regnrskylten :)

Ja en tydlig skylt med "lysväst" underlättar.

Var ute med en övningskörare i helgen och han hade bara den lilla skylten som visades innan.

Vi körde givetvis laglig hastighet och jag höll lagom avstånd så bilar fick för sej att klämma sej in mellan honom och mej, när de väl lyckades se den lilla skylten fick de nästan panik och körde om honom på de tokigaste ställen.

Ozzian skrev:
2113993 Ja en tydlig skylt med "lysväst" underlättar.

Var ute med en övningskörare i helgen och han hade bara den lilla skylten som visades innan.

Vi körde givetvis laglig hastighet och jag höll lagom avstånd så bilar fick för sej att klämma sej in mellan honom och mej, när de väl lyckades se den lilla skylten fick de nästan panik och körde om honom på de tokigaste ställen.
Hehe, det verkar vara så, oavsett hur fort eller bra en övningskörare kör, bil eller mc, så skall han köras om! Testa att smälla på en övningskörningsskylt bak på bilen, håll 80 på 70 väg så skall du se att helt plötsligt kör alla om dig i minst 90!
// Mayer

Mayer skrev:
2114014 Hehe, det verkar vara så, oavsett hur fort eller bra en övningskörare kör, bil eller mc, så skall han köras om! Testa att smälla på en övningskörningsskylt bak på bilen, håll 80 på 70 väg så skall du se att helt plötsligt kör alla om dig i minst 90!
// Mayer

Jopp, det kanske är en okänd naturlag?? :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka