Övervikt dödar!

skerfe skrev:
Att han vägde 272kg eller att han blev innebränd? :va

Menar du allvar? Har du har svårt att lista ut det?

korvgubbe skrev:
Både och kanske...

Visst kan det vara tragiskt att väga så mycket men i denna historien är det väl knappast det som är tragiskt. Det som är tragiskt är väl att en man blev innebränd skrikandes på hjälp.

Wesslan skrev:
Det som är tragiskt är väl att en man blev innebränd skrikandes på hjälp.

Självklart.. men samtidigt är det väl ett hemsk faktum att veta att han hade överlevt om han vägt mindre så grannarna klarat av att bära ut honom... ..eller för den delen klarat av att ta sig ut för egen maskin.

Ben Pool skrev:
:skrämd

Authorities estimate that she had been on the couch anywhere from two to six years. Her skin had reportedly grafted to the fabric in the couch
Alltså hur gjorde hon när hon bajsade och pissade? Vem kom in med mat åt henne?

honkiie skrev:
Alltså hur gjorde hon när hon bajsade och pissade? Vem kom in med mat åt henne?

"Workers said the home was filthy, and Grinds, 40, was too large to get up from the couch, even to use the bathroom."

korvgubbe skrev:
"Workers said the home was filthy, and Grinds, 40, was too large to get up from the couch, even to use the bathroom."
Men alltså hon kan ju inte suttit i sin egen avföring i 6 år. Eller? :skrämd Betänk också att hon växt fast i soffan. Vart tog bajset vägen?

Mmm, bara jag som blev sugen på lite julskinka när jag läste den översta artikeln? :(

Oh shit!

Inte nog med att han kunde dött ändå.. av en hjärtinfarkt eller vad som helst.

Ben Pool skrev:
:skrämd

Authorities estimate that she had been on the couch anywhere from two to six years. Her skin had reportedly grafted to the fabric in the couch

Ja, fy fan. Deeeet är läskigt! :skrämd :3freak

ah17 skrev:
Socialstyrelsen informerar: Om man är så fet så man inte kan gå och köpa sin egen mat då vet man att man ligger i riskzonen.

...och får glatt nöja sig med hemkörning. Och när man blivit så fet att man inte kan öppna för pizza-snubben får man hoppas att det inte börjar brinna.

Jag fattar inte.. Vem fan är det som matar dem när de inte tar sig ur soffan/sängen osv!? :kocko

Det är ju svårt att hindra dem om de handlar och äter själv..

Biturbo skrev:
Jag fattar inte.. Vem fan är det som matar dem när de inte tar sig ur soffan/sängen osv!? :kocko

Då anlitar man en flyttfirma som får köra runt med alla möbler man sitter fast i.. :rofl

Eller så har man "snälla" grannar :rolleyes:

Biturbo skrev:

Undrar samma....vem f-n matar dem om de nu inte kan röra sig själv...omgivningen borde bojkotta o handla så mkt mat till dem!!! :fatta!

Ush vad hemsk o bli innebränd :död

*/ ?>
Back