Övervåld från poliser

jag menar nu en strategi som, kortfattat, går ut på att kasta bajs på polisen. ingen blir skadad och det hela är en respons mot 'de hårda' (dvs polisen) som på detta sätt förlöjligar hela processen. att ta udden av våldsinslaget med bajskastning visar att man inte accepterar våld från någon part utan visar sitt missnöje mot tex sd.

Vad får dig att tro att det är lagligt att kasta bajs på polisen?

Och vad är nästa steg? Kasta bajs på mackföreståndaren när bensinpriset höjs? Kasta bajs på dagisfröken för att dagis stänger 17:30 när du egentligen vill ta en after work-öl fram till 18?

Nej, stoppa in bettskenan och somna om, ditt förslag sög.

Bettskena: Varför skulle det vara bättre att kasta bajs på polisen... vore det inte bättre att då kasta bajset på SDpolitikerna för att visa sin avsky mot de politikerna, eller har jag blandat ihop hela eventet med en annan demonstration som var i helgen mot polisen?

bra fråga och jag var lite för vag i min beskrivning: bajskastningen gäller mot den/de naturligtvis man demonstrerar mot och inte i första hand mot poliserna. om man som demonstrant spelar 'enligt reglerna' likväl polisen, ska inte de behöva drabbas utav det, utan bara om de (utan anledning) börjar använda övervåld. men i första hand som tex i detta fall, bajskastning mot sd.

Tycker polisen skötte sig bra!

Var på DIF-linköping i helgen, även där gjorde polisen ett bra jobb.

Vad får dig att tro att det är lagligt att kasta bajs på polisen?

Och vad är nästa steg? Kasta bajs på mackföreståndaren när bensinpriset höjs? Kasta bajs på dagisfröken för att dagis stänger 17:30 när du egentligen vill ta en after work-öl fram till 18?

Nej, stoppa in bettskenan och somna om, ditt förslag sög.

och vad får dig att tro att polisen har rätt att bruka övervåld? eller är du av den övertygelsen att polisen ALLTID gör rätt och har rätt? då hoppas jag för både min skull och alla andras att du är i en ytterst liten minoritet i detta land.

nu blir du väldigt barnslig med dina sk 'nästa steg' som inte ens är värdiga ett bemötande. tänk med hjärnan och låt inte arslet ditt ta över så ofta.

Övervåld? :rofl :rofl

Nej, mer tårgas, batonger, vattenkanoner och gummikulor. Och då inte nödvändigtvis i nämnd ordning. Detta kan med fördel kompletteras med skarp ammunition.

och vad får dig att tro att polisen har rätt att bruka övervåld?

DOM BRUKADE INGET ÖVERVÅLD!!!

Dom har rätt att bruka våld när folk inte hörsammar deras direktiv, exvis om en full människa försöker köra ifrån dom med bil, eller om en dum demonstrant inte slutar att vara dum.

Jag tycker att vi ska kasta bajs på alla Art Directors, för någon av dom har skapat Enirotomtarna!

och vad får dig att tro att polisen har rätt att bruka övervåld? eller är du av den övertygelsen att polisen ALLTID gör rätt och har rätt? då hoppas jag för både min skull och alla andras att du är i en ytterst liten minoritet i detta land.

nu blir du väldigt barnslig med dina sk 'nästa steg' som inte ens är värdiga ett bemötande. tänk med hjärnan och låt inte arslet ditt ta över så ofta.

Polisen har laglig rätt att bruka mer våld än dig och mig. Du förespråkar bajskastande på poliser, eller efter revidering, mot Sverigedemokrater. Varför då inte kasta bajs på allt annat man hatar?

Nu kan jag lugna ditt skenande hjärta med att jag är i minoritet i det här landet.

Och ditt förslag suger fortfarande.

Det verkar som att en del glömmer att allt inte fångades på film. Vi vet inte vad som hände innan eller efter.

Det verkar som att en del glömmer att allt inte fångades på film. Vi vet inte vad som hände innan eller efter.

Precis... och jag är rätt glad att jag slipper se hur dessa missanpassade idioter förstör Malmö än en gång... var ju faktiskt inte så länge sedan de hade massförstörelse för småföretagarna runt triangeln.

DOM BRUKADE INGET ÖVERVÅLD!!!

Dom har rätt att bruka våld när folk inte hörsammar deras direktiv, exvis om en full människa försöker köra ifrån dom med bil, eller om en dum demonstrant inte slutar att vara dum.

Jag tycker att vi ska kasta bajs på alla Art Directors, för någon av dom har skapat Enirotomtarna!

för att rätt ska vara rätt; ingen av oss vet HELA bakgrunden, utan det kommer bara vara spekulationer om vem som gjorde det ena och det andra och varför. spekulationer suger.

däremot har jag ett förslag som går ut på att göra något de (dvs demonstranterna) inte gör, ett nytänkande, och prova en helt annan sak eftersom de 'beprövade metoderna' (dvs alltför oftast själva vara aggressiva och bruka våld) inte fungerar och de uppfattas som just 'the bad apples' och därmed tycker folk att poliserna får banka in skallen på dessa människor. jag vill just att demonstranterna INTE ska ge polisen det tillfället.

och har du ett företag eller ett varumärke som är i behov av reklam, pm'a mig gärna så ser vi till att göra någonting som inte innehåller tomtar i kommunikationen.

enkelt.

Är man med i leken får man leken tåla! :tummenupp

Polisen har laglig rätt att bruka mer våld än dig och mig. Du förespråkar bajskastande på poliser, eller efter revidering, mot Sverigedemokrater. Varför då inte kasta bajs på allt annat man hatar?

Nu kan jag lugna ditt skenande hjärta med att jag är i minoritet i det här landet.

Och ditt förslag suger fortfarande.

om du vill kasta bajs mot allt och alla DU hatar, tänker inte jag stoppa dig. det är bättre än att vara våldsam och ev. skada en människa allvarligt. om du inte förstår mitt inlägg så säg det, så kan jag försöka förklara det i ett litet längre pm helt enkelt. om du däremot bara ogillar mitt förslag, får du naturligtvis också säga det. det har jag dock inget emot.

lugn bara, mitt hjärta är lugnt och skenar bara iväg när jag ser en hoj jag skulle vilja ha och knappast pga av dig. så mycket tror inte jag om dig.

Last edited:
Jag ser bara en massa glin som inte har nån respekt för polisen. Var fan gick det fel egentligen? När man var liten var man rädd för att hamna i fängelse och det övergick i respekt för deras jobb. Nu så gör småungarna allt för att få en smocka så de kan blogga om det och lägga ut film på Youtube... Jag är skeptisk och tycker att det var nada övervåld. Såna som kallar polisen för grisar osv. ger jag inte mycket för och det inkluderar OP...

Edit:
Kan nån förklara var det kraftiga övervåldet är på filmen? Jag ser inget, bara en massa ungar som försöker provocera allt de kan. Vid 0:13 slår en polis med en hjälm ser jag nu men det ser inte så våldsamt ut jämfört med batong.

Last edited:
Övervåld??? Den som kallar det där övervåld har inte sett mycket i sina dar. Som vanligt när jag ser såna här filmer så blir jag alltid lika förvånad över hur behärskade poliserna ändå är. Det vi får se är ju poliser som lugnt försöker pressa tillbaka demonstranterna, när inte det går så får de dra några av dem framåt och så vidare.

Vi ser inga poliser som vevar batonger, inga pistoler som avlossas, ingen pepparsprej, inga vattenkanoner, ingen tårgas och inga gummikulor (jag vet att de tre sistnämnda inte används i Sverige under liknande demonstrationer)

När demonstranterna hörs skandera "övervåld" så är det inte en protest, det är en önskan.

Min gissning angående incidenten med hjälmen är att någon av demonstranterna har lyckats dra den av en polis. Sedan tar polisernas kollegor tillbaka hjälmen. Anledningen till de slår med den kan man bara gissa sig till. Om det nu är ett slag. Vinkeln det är filmat i är ju inte den bästa. Kanske någon av demonstranterna håller i polisens jackärm och hänger sig i den med all sin tyngd, då polisen inte orkar hålla emot längre så faller armen ner tills demonstranten tappar taget och armen far då upp igen.

Min rekommendation till vidareutbildning för polisen: http://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_points
Kan säkert på något vis används vid liknande konfrontationer med de autonoma grupperingarna. Bara för att tillfoga lite smärta, inte bryta ett ben eller något. Inte lika synligt som ett slag men kan göra lika ont. :)

För övrigt så har jag inte mycket till övers för SD. Men alla extremister som med odemokratiska metoder försöker driva igenom sin egen vilja förtjänar smisk.

jahapp, då kommer vi få se demonstranter som bankar polisen i huvudet med en mc-hjälm tex. great. :näsblod
Det är en lek för demonstranterna och ett jobb för polisen. Det är en viss skillnad. Demonstranterna söker konfrontation medan poliserna helst vill ha lugn och ro. För man kan ju inte påstå att demonstrantslynglarnas avsikter med en sån här demonstration är fredliga.

Jag hoppas verkligen polisen visade prov på ordentligt övervåld. Vågar man hoppas på några brutna ben? :)

Det är en lek för demonstranterna och ett jobb för polisen. Det är en viss skillnad. Demonstranterna söker konfrontation medan poliserna helst vill ha lugn och ro. För man kan ju inte påstå att demonstrantslynglarnas avsikter med en sån här demonstration är fredliga.

grattis, du har just blivit din egen största 'tänkare' i din naiva cyniska värld utan någon som helst verklighetsförankring. kan vara dags att ta av sig tomtemössan och få ett perspektiv på tillvaron samt vidga vyerna något.

eller dra bara ned mössan helt och hållet...

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h