Övertids timmar/år

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Första gången på 4år va jag tvungen att jobba över idag ca 4tim och de känndes riktigt tungt :huvet lär nog dröjjja 4år till nästa gång :D

Hur mkt jobbar ni övertid/år??? :corn

Får ingen ersättning så räknar inte.
Beror ju på vad man räknar som jobb också.
Imorgon ska jag vara hemifrån i 13 timmar för att delta i 45 min möte, vad är vad undrar man ibland.

200+hr under 6 månader innan jag bytte jobb sist... :gnissla

Får ingen ersättning så räknar inte.
Beror ju på vad man räknar som jobb också.
Imorgon ska jag vara hemifrån i 13 timmar för att delta i 45 min möte, vad är vad undrar man ibland.

Hahaha, min gamla idiotchef åkte till Korea för att vara med på ett 1,5 timmarsmöte. Sen åkte han hem igen! Jovisst undrar man! Tvivlar på att han fick nåt vettigt sagt heller.

Förra lönen var för 236h och 168 körda mil.. sen bor jag på jobbet några dagar i stöten för att slippa åka så mycket. Men vafan, det är skoj det med.

På min första arbetsplats jobbade jag över tills vi var tvungen att ansöka om dispens från reglerna hos facket, sen jobbade jag lika mycket till.
Ett halvår senare sjukskrevs jag för magsår...

Nu jobbar jag bara över när det verkligen behövs.

Varenda gång jag har jobbat övertid så har jag varit nära att gråta av ångest. Har bara suttit och hatat mig själv för att jag varit så dum att jag skriver upp mig på övertid. Sen var man väl glad när lönen kom men det är inte värt det. :fakta

Första jobbet efter plugget snittade jag totalt 220h/mån de första 6 månaderna innan jag insåg att det inte var så skoj att jobba arslet av sig. Dock 12h-pass så jag tog många extrapass. Bra pröjs dock, men som sagt så insåg man att det fanns annat än pengar efter ett tag.
Nu jobbar jag nog mest undertid :D

Max tillåtna gräns från facket (150hr) sedan söks dispens tills taket nås (max 275), sedan måste man ta ut ledighet för att få jobba mer övertid...:arsele
Vill jobba mer, det är dyrt att leka :D
Tid till lek? Ja på semestern :tungan

Under de första 4-5 åren på den egna firman averkade jag och polarn mellan 50 och 70 timmar i veckan. Då fick vi inte ens betalt för den vanliga arbetstiden =) Man kan säga att vi drev företag med röv. Men på något sätt har vi blivit lönsamma nu, så jag kan jobba som "normalt" folk. D.v.s. få ut en helt okej lön och bara några timmars övertid varje månad. Med lite flyt får jag en ny blad i aktieutdelningen i vår =)

Räknar väl kanske på 70 h/ vecka där många timmar är rätt ineffektiva (men mysiga) så runt 60 då om man skulle orka va streber jämt..

20 h / vecka x 47 veckor?? minus lyxperioder.. 7-800 timmar kanske?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT