Övertala mig att förbli trogen!!

• Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Det är på det viset att på en månad har jag uppkörning för mellankortet och då är ju hojbyte aktuellt.

Grejjen är den att håller på falla över till offroad/grus-ligan.
pga. en polare som har en Africa Twin och då funderar jag på en Dominator då den är billig i inköp å att äga.

Fast jag sneglar lite på CBR F och YZF Thundercat oxå...

Så övertala mig nu att bli kvar bland plast-räcerna!! ;)

Man kör för fort på allmän väg, får problem med polisen, risken att dö är överhängande, dyrt i försäkring osv osv.

Övertygad? :D

#2 skrev:
Det är på det viset att på en månad har jag uppkörning för mellankortet och då är ju hojbyte aktuellt.

Grejjen är den att håller på falla över till offroad/grus-ligan.
pga. en polare som har en Africa Twin och då funderar jag på en Dominator då den är billig i inköp å att äga.

Fast jag sneglar lite på CBR F och YZF Thundercat oxå...

Följ hjärtat grabben! skulle va kul å ha både räser, custom, och en grussmiskare, men men... :yoparty

Dyrt??

Det behöver INTE vara dyrt att köra R-hoj. :va
Äger en Gsxr 750-89:a som jag har trafikförsäkrad, då jag inte kör så mycket(än). Den kostar mig 3060:- utan rabatt för skyddsställ. En halv kostar ca 4000:- och en hel 5600:-. (kommer inte riktigt ihåg, men det låg där nånstans.) Är försäkrad hos Trygg Hansa. De är till och med billigare än BilsportMC. De har tydlgen ändrat policy för att attrahera (stavning?) fler kunder. Länsförsäkringar ville ha 10600:- för en trafik :kocko. Jag är 20, haft körkort i 4 år och bor i centrala halmstad. Och en gsxr 750 runt den årsmodellen är inte särskilt dyr i inköp. Ska tillägas att den är försäkrad i full effekt 88 kW. Hoppas att jag övertalat dig att satsa på en plasträjser. :yoparty

//Olle

#2 skrev:
Eh, varför det? Vill du ha en sporthoj köper du en sån. Vill du ha et AT köper du en sån. Vad vi gillar spelar väl ingen roll för dig. Är det bara uppmärksamhet du är ute efter så har du fått det nu. Varsågod!

Tänk efter vad och hur du vill åka. Jag kör mkt grus och krokiga asfaltsvägar som jag inte vill vara utan, dock drar det fruktansvärt efter tex en R6:a... :tomten

De e gode mycke roligare på en strypt grusmaskin än på en strypt plastraket.

Med facit i hand skulle jag nog valt grusmaskinen, men har man tävlingsambitioner är det ju en annan sak...

Jag har först ägt offrod moppe, sen bytt till sport.
Samma med 125a köpt först en offroad, men bytte senare till alndsväg.
Så nu idag då jag har uppgraderat till mellanklassare så blev det sport direkt.

Men ja smaken är ju som baken, delad.

Bingo skrev:
Eh, varför det? Vill du ha en sporthoj köper du en sån. Vill du ha et AT köper du en sån. Vad vi gillar spelar väl ingen roll för dig. Är det bara uppmärksamhet du är ute efter så har du fått det nu. Varsågod!

Du är bra elak idag Bingo. Fy. Var snäll. :7peta

von reisen skrev:
Tänk efter vad och hur du vill åka. Jag kör mkt grus och krokiga asfaltsvägar som jag inte vill vara utan, dock drar det fruktansvärt efter tex en R6:a... :tomten

Det är ju det som är lite problemet. här jag bor är det ju inte så många roliga asfaltsvägar. däremot ganska mycke/många och långa grusvägar.

Har haft en offroad hoj tidigare.
så det är lite sug där efter att härja på i skogen.

men då är det känslan när man ligger efter vägen me plasthojjen en sommarnatt!!

svårt det hära!

Givetvis skall du ha en plastraket!!!

Jag vet eventuellt en Thundercat som e till salu...
E lite långt att åka iofs... :rolleyes:

#2 skrev:
Det är ju det som är lite problemet. här jag bor är det ju inte så många roliga asfaltsvägar. däremot ganska mycke/många och långa grusvägar.

Har haft en offroad hoj tidigare.
så det är lite sug där efter att härja på i skogen.

men då är det känslan när man ligger efter vägen me plasthojjen en sommarnatt!!

svårt det hära!

Vafan, egentligen.. Köp en grushoj. Man kan ju alltid ändra sig.. Och så får du ju veta hur kul det är!
Dessutom så är det inte såååå långt kvar av sommarn nu, och jag får en känsla av att det lockar mer att smiska lite grusvägar en kall och tråkig höstdag, än att lapa asfalt.. Fast jag kan ju ha fel :tungan

Köper du en 600 rejshoj som mellanhoj är du bara korkad. Dominatorn är en utmärkt 25kW-hoj. Var smart, jämfört med 99% av mellanklassligan.

Skulle jag välja 25kw hoj skulle jag ta grushoj direkt.

Köp inte en dominator tråkigaste offroad hojen jag ägt. Den är alldeles för snäll om man ska använda hojen till seriöst grus smiskande.

Bra till och från jobbet moppe är det ifall du ska använda den till det. Du får en XR600 för samma peng mycket roligare och du kommer köra 8 runt din polare om grusvägen svänger lite :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti