Översättning från Tyska till svenska, Stryp-papper!

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Hejsan, försökte översätta instruktionerna som jag fick med strypkittet men jag fick skumma översättningar så jag skulle uppskatta om någon kunder översätta detta åt mig så att jag kan gå ut och installera metallbiten värde 1880 kr :zpy:gråta

Här kommer texten.

1. Die Sitzbank abnehmen. Den tank und die seitendeckel abbauen.

2. Die Befestigungsschrauben des luftfilterkastens lösen.

3. Die schlauchschellen der ansaugstutzen lösen und vergaser ausbauen.

4. Den mitgelieferten gaswegbegrenzer (kennz. 1175) mit den original schrauben, an der verbindungsleiste des vergasers befestigen. Darauf achten, dass die stirnfläche der drosselklappenwelle sauber am gaswegbegrenzer anschlägt. siehe foto.

5. Das fahrzeug wieder zusammenbauen.

6. Das mitgelieferte typenschild,mit der bereits aufgedruckten fahrgestellnummer, über das vorhandene typenschild kleben.

Sålt av svensk firma utan översättning? Hyggligt...

I kort.

Väck med sadel, tank å sidokåpor.
Bort med luftburk.
Sätt dit det medföljande stoppet som hindrar spjällaxelns rörelse enligt bild. Använd de skruvar som redan sitter där.
Sätt ihop.
Montera typklistermärket med ditt chassinunmmer påskrivet (oftast med nån tuschpenna...) synligt på ramen. (det står att det ska klistras ovanpå originalet men det är fel!)

Egentligen borde de som sålt prylen tillse att det finns svensk manual, iaf att ladda ner..
Smått oseriöst tycker i alla fall jag personligen.

Last edited:
Tack för översättningen FettSnok, det är ju MC kompaniet jag köpte "kittet" ifrån så jag tycker att de borde fixa översättningen istället för att man ska behöva gå in i google translate, de struntar nog i det, monopol business om du frågar mig.

Fick ett meddelande av företaget att jag inte fick me nån klisterlapp för att min hoj inte är heltypgodkänd eller va det heter så jag behöver tydligen inte ha lappen bara strypningen.

Nu får vi hålla tummarna så jag sätter ihop det rätt :D

Tackar!

Hepp, hepp! Snoken glömde punkt 3: Lossa slangklämman på insuget och plocka loss förknasaren.

Annars föredömligt översatt :tummenupp

Haha det var väldigt mycket arbete för att komma åt de två skruvarna som satt under förgasarna, självklart skulle det vara fästet i mitten som är jobbigast att komma åt :huvet.

Sen så sitter choke och gas kabeln på förgasarna samt annat smått och gott som slangar o dyl så fick inte ut allt men jag kunde lyfta upp den lite efter att jag tagit ut förgasarna ur airboxen och motorn o de slutade lyckligt tillslut :D

Mission Completed :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...