Översätta från tyska och andra språk?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Finns det nåt lätt sätt att översätta hela stycken till svenska..........Känns som att det är för jobbigt att fråga här hela tiden över vad det står.......Så om nån vet nåt bra sätt säg till, ordbok/lexicon är för jobbigt bara så ni vet...

Ken Keniff skrev:
Finns det nåt lätt sätt att översätta hela stycken till svenska..........Känns som att det är för jobbigt att fråga här hela tiden över vad det står.......Så om nån vet nåt bra sätt säg till, ordbok/lexicon är för jobbigt bara så ni vet...

Tyska är förbannat svår att köra i div översättningsprogram ,vi har provat minst 20 st dom senaste 2 åren på jobbet,men inget som översätter förståligt
till svenska,detta mest beronde på att programet övesätter ord för ord och inte tar hänsyn till meningar eller innebörd.

Långa farbron skrev:
Tyska är förbannat svår att köra i div översättningsprogram ,vi har provat minst 20 st dom senaste 2 åren på jobbet,men inget som översätter förståligt
till svenska,detta mest beronde på att programet övesätter ord för ord och inte tar hänsyn till meningar eller innebörd.

Men greppar man inte vad som menas även om det är ord för ord?eller är det som finskan där det blir rappakalja.

Ken Keniff skrev:
Men greppar man inte vad som menas även om det är ord för ord?eller är det som finskan där det blir rappakalja.

Vi brukar bara använda det som ett lexikon på jobbet,annars blir det rappakalja,en variant är om man kan lite tyska och kan läsa orginalet samtidigt så brukar man iaf förstå vad dom menar.

Långa farbron skrev:
Vi brukar bara använda det som ett lexikon på jobbet,annars blir det rappakalja,en variant är om man kan lite tyska och kan läsa orginalet samtidigt så brukar man iaf förstå vad dom menar.
Kan du tyska? Här är ett stycke som jag är lite osäker på vad det betyder.....Det är nåt med fråga och inte fullständig ?ALLES AUF ANFRAGE! EVT. REST DES NICHT VOLLSTÄNDIGEN MOTORRADES

Ken Keniff skrev:
Kan du tyska? Här är ett stycke som jag är lite osäker på vad det betyder.....Det är nåt med fråga och inte fullständig ?ALLES AUF ANFRAGE! EVT. REST DES NICHT VOLLSTÄNDIGEN MOTORRADES

Jo jag talar tyska hela dagarna i jobbet tyska kollegor och chefer osv.

Ok lite grovt,

Allt på förfrågan,även delar från icke fullständiga MC
Vill du att jag skall var mer specefik så vill jag gärna se sammanhanget

Edit :fick tänka om en gång och ändra,skrev fel första gången.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Jo jag talar tyska hela dagarna i jobbet tyska kollegor och chefer osv.

Ok lite grovt,

Allt på förfrågan,(förkortnigen klara jag inte ),dock inte fullständiga Mc( ej hela hojar) är tanken bakom.

Vill du att jag skall var mer specefik så vill jag gärna se sammanhanget

Ja då är jag med ......han säljer delarna för sig , men har bild på en hel hoj ihopskruvad trots att det bara gäller försäljning av delar....Tackar ändå. :tummenupp

Ett gratis program på nätet är babelfish, det översätter ordagrant så man får lov att tänka lite emellanåt.
Det är bara att söka på babelfish via google el. dyl

mad_man_axel skrev:
Ett gratis program på nätet är babelfish, det översätter ordagrant så man får lov att tänka lite emellanåt.
Det är bara att söka på babelfish via google el. dyl

Jag har använt babelfish och det är perfekt , det man inte fattar blir glasklart, man får ihop hela sammanhanget i varjefall...... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard