Överraska frun på budgetvis

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej.

Det är så att jag och min fru varit gifta i snart 3 år och livet
rullar på som vanligt. Det börjar kännas som att det inte händer
något i livet just nu så därför skulle jag behöva tips på något
som man kan överrasska henne med. Gärna något som man kan
planera i förskott utan hennes vetskap. Jag gillar tanken med typ
en karta eller instruktioner med olika ställen hon ska ta sig till och
samla på sig saker.

Men det måste vara saker hon får ner i en väska och som vi kan
ha glädje av på hennes sista anhalt (där jag förstås väntar).

Tanken är att kunna avsluta dagen på någon mysig plats i trakterna kring Hästveda/Hässleholm/Osby. Tanken är att jag ska fria ordentligt till henne på kvällen då hon inte fick det innan vi gifte oss.

Så kom igen nu och tipsa mig om saker hon ska samla längs vägen och på olika instruktioner man kan ge henne. Vill även ha tips på mysiga ställen i ovan nämda trakter. Även trakterna kring bjärnum/vittsjö och omkring broby/hanaskog kan vara av intresse.

Budgeten är tight men absolut inte noll.

Den tråden innehåller allt du behöver :tummenupp

"- Just add Duct Tape!"
duct_tape.jpg

Äh, gör nåt ball ihop. Gör ett provdyk ihop om ni inte testat det tidigare. Eller ta med henne på en ballongtur? Lite väderkänsligt kanske. Finns ju massa ball grejjer. Checka in på nåt fint spa över natten?

Innan vi börjar ge förslag (förutom triumfkortet som såklart postades direkt) så måste vi ju få svar på en fråga först: Är brewden en fena på att läsa och förstå sig på kartor?
Om inte detta kan bekräftas så finns risken att du inte får :borra :tungan

(Få sin flickvän/fru på vilospår och hamna vilse X antal mil bort kan ju visserligen vara en skön treatment till sig själv haha, men brukar inte uppskattas)

Innan vi börjar ge förslag (förutom triumfkortet som såklart postades direkt) så måste vi ju få svar på en fråga först: Är brewden en fena på att läsa och förstå sig på kartor?

(Få sin flickvän/fru på vilospår och hamna vilse X antal mil bort kan ju visserligen vara en skön treatment till sig själv haha, men brukar inte uppskattas)

Att ge henne en GPS och tro att det ska funka, är inte heller så bra om den inte är fullt uppdaterad med senast byggda vägarna och rondellerna... :död

Jo hon kan läsa och förstå kartor. Ska sanningen fram är det jag som har kasst lokalsinne så att hon skulle gå vilse är högst osannolikt. Då är chansen större att inte jag hitta till vår mötesplats.

Jo hon kan läsa och förstå kartor. Ska sanningen fram är det jag som har kasst lokalsinne så att hon skulle gå vilse är högst osannolikt. Då är chansen större att inte jag hitta till vår mötesplats.

Haha, det är ju också ett riskmoment, för jag antar att det är du som kommer framställa kartan. Hur bra är oddsen för att du fixar det korrekt!? :hihi

Jag tror fortfarande risken är stor att du på ett eller annat sätt skickar iväg henne helt ut i bushen medan du står på något (för er) romantisk plats och glatt väntar... i tre timmar... sedan väntar ytterligare tre timmar, dock inte så glatt utan mer nervöst istället :D :brinnerup

Haha, det är ju också ett riskmoment, för jag antar att det är du som kommer framställa kartan. Hur bra är oddsen för att du fixar det korrekt!? :hihi

Jag tror fortfarande risken är stor att du på ett eller annat sätt skickar iväg henne helt ut i bushen medan du står på något (för er) romantisk plats och glatt väntar... i tre timmar... sedan väntar ytterligare tre timmar, dock inte så glatt utan mer nervöst istället :D :brinnerup

Nu ska du inte vara sån. Jag skulle aldrig vänta 3 timmar på henne. Om det visar sig att hon är 5 minuter sen så skulle jag ringa henne.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park