Överpriser på skinnställ i Sverige

• Thread starter Thread starter R1
  • Start date Start date

R1

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XSR900
Är på G att köpa ett nytt skinnställ. Eftersom jag har ganska nära till Danmark funderade jag på vad ett ställ kan kosta där. Jag blev ganska överraskad när jag upptäcker att man kan få Alpinestar samt Arlen Ness i några fall 1000-tals kronor billigare än här hemma.

Fan det blir och shoppa sprit och skinnställ över sundet istället :D

Är där någon som har koll på hur det är i resten av Europa?

R1 skrev:
Är på G att köpa ett nytt skinnställ. Eftersom jag har ganska nära till Danmark funderade jag på vad ett ställ kan kosta där. Jag blev ganska överraskad när jag upptäcker att man kan få Alpinestar samt Arlen Ness i några fall 1000-tals kronor billigare än här hemma.

Det är väl som allting annat! Det är inte försäljarna i Sverige som är giriga utom dom höga skatterna som resulterar i höga priser i Sverige.

rougie skrev:
Det är väl som allting annat! Det är inte försäljarna i Sverige som är giriga utom dom höga skatterna som resulterar i höga priser i Sverige.

Sjukt om det är så.. Skatt på saker som räddar liv.. :kocko

Hm, stämmer det här verkligen? Har ju också nära till Danmark och ställ ska väl köpas antingen i år eller nästa år. Det mesta brukar ju vara dyrare i danmark, om inte på prislappen, då efter att man omvandlat till svenska kronor (1dk=1,25sek?). Vore kul om du kunde få reda på några fler exempel, är det generellt fenomen eller hittade du bara bra butik med utförsäljning?

ÄR jävligt intresserad av ett sånt där RST ställ men det värsta är juh att det bara finns 2 återförsäljare så kan juh inte testa storlekarna o så innan

rougie skrev:

Det är allmänt känt att de flesta svenska företag i detaljhandelsnäringen säljer på marginal istället för volym, dvs hellre sälja några prylar till högt pris än många till lågt pris. Givetvis finns undantag (HM, IKEA) men jag tror inte du hittar så många undantag i mc-branschen.

R1 skrev:

I Andorra är det fördjävla billigt. Mindre än halva priset på skinnkläder (till Mc).

Mattias skrev:
Du får inte ett ställ för runt 3'. Det är endast jackor, vad jag kan se.

Ja, du var ju mera observant än vad jag var, du har rätt ! ca 5300 för ett tvådelat skinn. Verkar överkomligt det med iof.

Villee skrev:
Hm, stämmer det här verkligen? Har ju också nära till Danmark och ställ ska väl köpas antingen i år eller nästa år. Det mesta brukar ju vara dyrare i danmark, om inte på prislappen, då efter att man omvandlat till svenska kronor (1dk=1,25sek?). Vore kul om du kunde få reda på några fler exempel, är det generellt fenomen eller hittade du bara bra butik med utförsäljning?

Här kommer det jag hittade. De är internetbutiker som man kan beställa ifrån.

http://www.super-moto.dk/
http://www.kjmotorcykler.dk/

Super-moto kommer att öppna en butik inom kort där man kan komma och prova.

capi skrev:
I Andorra är det fördjävla billigt. Mindre än halva priset på skinnkläder (till Mc).

Är det fortfarande så? För ett tag sen tjänade man på att ta semester, åka till norra Spanien, alt sydfrankrike... bussa/bila till Andorra o köpa sitt skinnställ... festa runt en vecka .. och sen komma hem med skinnställ och semester billigare än vad skinnstället kostar i handeln här hemma.

Jag tittade på en 13kkr Dainese här hemma och jämförde ...
fast jag har hört att priserna gått upp även där...?

//håkan

håkan skrev:
Jag tittade på en 13kkr Dainese här hemma och jämförde ...
fast jag har hört att priserna gått upp även där...?

Jag har vatir där några gångar dom sista år, och jag kan definitivt säga att priserna har gått upp där, på allt ihop.

Jag är från Danmark och jag tänkte att jag skulde köpa billiga MC prylar i Sverige, men eh.. Det är jävla dyrt här, jag köper fortfarande grejer i Danmark, det är klart billigast!
Självklart är allt annat än MC prylar billigare i Sverige, t ex är det 180 % avgift på MC och bil i Danmark - so stop complaining! :fatta!

/Keld

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!