Övernaturliga händelser

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
Stunthoj
Nu ska vi ta reda på om det finns eller ej, Vad har ni sett? känt?
ja har mycket att berätta men det tar vi när det blir intresse i tråden!

Spöka på:yoparty

Tja - det här är om drömmar, men detta händer lite då och då. Jag vet ej om jag är vaken eller om jag sover.

Men i alla fall, när jag ligger där i sängen så känns det som att jag faller och det börjar pirra i magen. Sen öppnar jag ögonen och det försvinner.

Nån som har en idé om vad det kan bero på? Stress?

Tja - det här är om drömmar, men detta händer lite då och då. Jag vet ej om jag är vaken eller om jag sover.

Men i alla fall, när jag ligger där i sängen så känns det som att jag faller och det börjar pirra i magen. Sen öppnar jag ögonen och det försvinner.

Nån som har en idé om vad det kan bero på? Stress?

Tjena, Nej ingen fara har samma problem själv...det känns som om man blir as kåt och börjar lyfta, det är samma sak som om man suger i sig lustgas...du ska bara fortsätta att ligga ner o slappna av...det är din energi o dina muskler som slappnar av när du lägger dig, testa att trycka armarna emot dörröppningen en gång så kommer dina armar flyga, o den pirrningen består av adrenalin som går ut i blodet o stannar där..ingen fara alls!

/ stuntrider

kan bli så efter man vart o kört hoj, eller tränat också

/ stuntrider

Last edited:
Tjena, Nej ingen fara har samma problem själv...det känns som om man blir as kåt och börjar lyfta, det är samma sak som om man suger i sig lustgas...du ska bara fortsätta att ligga ner o slappna av...det är din energi o dina muskler som slappnar av när du lägger dig, testa att trycka armarna emot dörröppningen en gång så kommer dina armar flyga, o den pirrningen består av adrenalin som går ut i blodet o stannar där..ingen fara alls!

/ stuntrider

kan bli så efter man vart o kört hoj, eller tränat också

/ stuntrider

Jag tog reda på vad det är som händer i kroppen när sådant inträffar. Detta är ganska vanligt och brukar ske strax innan man somnar. Tydligen blir det en "felsignal" på nåt sätt från hjärnan.

Precis innan man somnar så sänder hjärnan ut signaler till organen om att de ska försättas i "vänteläge". Men eftersom du inte somnat än så kommer den här fall-känslan.

Alltså blir det "vänteläge" innan du somnar - det är därför det känns som att du faller.

Samma sak händer när man blir tyngdlös - man får den där "falla-känslan". Hjärnan tror att du är tyngdlös när du ligger där i sängen och organen är "frånkopplade" - hm svårt att förklara. Men ett hmm har man väl iaf.

Övernaturligt och övernaturligt men vafan har man ätit när man drar av en "floater"? Snortat helium? :D

Det är hjärnan som stänger av "kopplingen" till musklerna för tidigt eller för sent. Dvs precis innan du somnar så vrider hjärnan på kranen så du kan inte känna dina muskler (Eller använda dom) men du kan använda hjärnan som vanligt. Eller när du vaknar så är hjärnan lite morgontrött och öppnar inte kanalerna till musklerna. Väldigt ofta får man hallucinationer samtidigt, du kan inte röra dig eller skrika, bara tänka och titta. Då kan du höra sjuka saker, känna sjuka saker, se sjuka saker. Vääänta du bara!

Jag hade en "sömnparalys" förut när mitt hjärna började rusa och tillslut stannade. Fast det gjorde inte det. Sett en indianpojke i miniatyrform stå nedanför sängen med spjut och stirrar på dörren och skriker till mig att vi måste skynda oss för dom kommer, varpå jag ser dörren skaka och flyga in.

Det är roligt - när man vet vad det är. Inte första gången, när hjärtat "stannade". Sök på sömnparalys!

Jag tog reda på vad det är som händer i kroppen när sådant inträffar. Detta är ganska vanligt och brukar ske strax innan man somnar. Tydligen blir det en "felsignal" på nåt sätt från hjärnan.

Precis innan man somnar så sänder hjärnan ut signaler till organen om att de ska försättas i "vänteläge". Men eftersom du inte somnat än så kommer den här fall-känslan.

Alltså blir det "vänteläge" innan du somnar - det är därför det känns som att du faller.

Samma sak händer när man blir tyngdlös - man får den där "falla-känslan". Hjärnan tror att du är tyngdlös när du ligger där i sängen och organen är "frånkopplade" - hm svårt att förklara. Men ett hmm har man väl iaf.

En gång blev jag frånkörd av en Volvo.

Haha, fick läsa den några ggr för att fatta. Jag är sjukt sliten idag, märker det alldeles för tydligt!

Fast det värsta är att jag faktiskt har blivit ifrånkörd av en volvo en gång, på min gamla gixxer... :näsblod

Inte för att jag vet om det är så övernaturligt men det äckligaste jag vart med om var när min kropp sov men hjärnan var vaken. Trodde jag hade blivit förlamad totalt. Ville röra på mig men kunde inte röra en enda muskel i hela kroppen. Varade ca 30 sekunder sen kunde jag plötsligt röra mig igen, gissa om jag blev lättad.

Inte för att jag vet om det är så övernaturligt men det äckligaste jag vart med om var när min kropp sov men hjärnan var vaken. Trodde jag hade blivit förlamad totalt. Ville röra på mig men kunde inte röra en enda muskel i hela kroppen. Varade ca 30 sekunder sen kunde jag plötsligt röra mig igen, gissa om jag blev lättad.

Förklaring till det finns i mystiska tråden.

Härom dagen när jag satt i skolans bibliotek och läste senaste Biketidningen så hade jag lagt upp vänstra foten på högra knät och när rasten var slut efter 20 minuter skulle jag ställa mig upp och gå, det gick fan inte, foten hade somnat, kändes som att foten var helt borta. Jag fick stå still ett tag innan jag kunde halta iväg så jag inte skulle se allt för handikappad ut :tummenupp

Jag ska fan prova och sitta så i 20 minuter nu och se om jag kan återuppleva det igen, det var helt sjukt :tummenupp :yoparty :)

Återkommer med rapport :tummenupp det börjar kitlas lite i foten, nu ska jag bara sitta i 19 minuter till

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...