Överladdad korvlådehoj

Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Verkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.
Under en halv miljon kronor behöver man nog inte vänta sig.
 
Verkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.
Under en halv miljon kronor behöver man nog inte vänta sig.
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
 
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
Lär väl vara samma mappning som i SX, och även om den inte är ett under av snålhet så är den väl ganska okej med drygt .7 liter milen?
 
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
Janå, någon konkurrenskraftig hoj kommer det aldrig att vara, på något sätt.

Men skulle man vara onödigt rik, så skulle det vara lite mekanikporr.
 
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?
 
"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?
Hehe, ja, det var mer en kommentar på att de som kört hoj med navstyrning många gånger klagat på brist på känsla från framhjulet. Och det kanske bara är skönt på en touringhoj…

I verkligheten känner man säkert av gupp på vägen :)
 
Har ju haft en SB3 med 1176 kit på GS motor... så klart ballt. Men man får nöja sig med nuvarande M1000XR så länge.
 
Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.

Med det sagt så måste jag erkänna att jag inte haft förmånen att köra en Bimota med navstyrning men det borde vara perfekt för en mjuk långslagig fjädring som ändå ska leverera prestanda på asfalt. Alltså perfekt för hojtypen.
 
Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.

Med det sagt så måste jag erkänna att jag inte haft förmånen att köra en Bimota med navstyrning men det borde vara perfekt för en mjuk långslagig fjädring som ändå ska leverera prestanda på asfalt. Alltså perfekt för hojtypen.
Sant. Men den är ju inte ens långslagig?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top