SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Tera - Bimota
The first Cross Over performance developed by Bimota equipped with the iconic Kawasaki supercharged line engine.

Coolt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?![]()
Tera - Bimota
The first Cross Over performance developed by Bimota equipped with the iconic Kawasaki supercharged line engine.bimota.it
Coolt.
Verkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Du menar förmodligen M1000XR ?Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlagetVerkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.
Under en halv miljon kronor behöver man nog inte vänta sig.
Lär väl vara samma mappning som i SX, och även om den inte är ett under av snålhet så är den väl ganska okej med drygt .7 liter milen?Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget
sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
Janå, någon konkurrenskraftig hoj kommer det aldrig att vara, på något sätt.Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget
sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget
”Ful strand”Ugly beach
- Även "son of a beach" är gångbart i så hippt språkbruk.”Ful strand”
Ok, då vet vi.
Man lär sig något varje dag.- Även "son of a beach" är gångbart i så hippt språkbruk.
Hehe, ja, det var mer en kommentar på att de som kört hoj med navstyrning många gånger klagat på brist på känsla från framhjulet. Och det kanske bara är skönt på en touringhoj…"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?
Ja, men det är roligt att det tillverkas sådant _också_.Cool, och det är ju rätt uppenbart att målgruppen bryr sig mer om teknikporr än prislappen.
Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Sant. Men den är ju inte ens långslagig?Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.
Med det sagt så måste jag erkänna att jag inte haft förmånen att köra en Bimota med navstyrning men det borde vara perfekt för en mjuk långslagig fjädring som ändå ska leverera prestanda på asfalt. Alltså perfekt för hojtypen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |