Överklagande till länsstyrelsen

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Hallå alla glada. Jag var inne i rätten för någon månad sedan och blev fälld för vårdslöshet i trafik och inte långt efter kom det ett fint brev på posten där det stod att länsstyrelsen övervägde att dra in mitt körkort.. Då skrev jag ett yttrande till denna myndighet som säkert inte läste ett skit av vad jag skrev och det slutade med att jag fick en spärrtid på 4 månader. Så nu till frågan.... finns det någon som har överklagat det slutgiltiga beslutet? och isf hjälpte det? jag har fått höra att man skickar överklagandet till länsstyrelsen men det är länsrätten som tar beslutet. Kommert man in i rätten igen då eller?:confused:

jag har precis överklagat, till länsstyrelsen..Är precis som du säger, dom gör bara en ny bedömning om det nu skulle bhehövas! Har själv inte fått svar än.. vad gjorde du för å bli dömd för vårdslöshet?? *nyfiken*??

jag har precis överklagat, till länsstyrelsen..Är precis som du säger, dom gör bara en ny bedömning om det nu skulle bhehövas! Har själv inte fått svar än.. vad gjorde du för å bli dömd för vårdslöshet?? *nyfiken*??
Körde av vägen i lite för hög hastighet:huvet

Tveksamt om du skulle vinna men du kanske kan förhala det hela så straffet kommer till hösten istället för nu

Jaha, nu har ,man fått svar från länsrätten och dom sa att det inte fanns en chans att jag skulle få kortare spärrtid. Fasten jag hade ett intyg från en arbetsgivare att jag skulle få jobb till sommaren, det enda kravet var att jag hade körkort. Man måste ju ha ett jobb för att kunna betala hyran vilket jag även skrev i överklagan. men det tar dom tydligen inte ett skit hänsyn till. Så nu blir det inget körande förens den 12 juli.
:mad: Tycker detta rättssystem är skit!!! det står ju klart och tydligt att man inte ska bli straffad för sitt brott 2 ggr men det blir man ju. visst det kanske inte räknas som straff men för alla oss är det ju oftast värre än att betala böterna. Dom drar in körkortet för andra medtrafikanters säkerhet för att man kan vara en fara.. men hur F** kan man då dra in kortet 9 månader efter olyckan... Har lust att gå och skita i länsrättens brevlåda:tungan

nää nu har man iaf skrivit av sig sin ilska lite...

Jag känner lite lust att fråga om du själv vill möta förare av den kompetensgraden att de "i lite för hög hastighet kör av vägen". Nästa gång viker kurvan andra hållet och du möter en som är i din fil istället?

OK, jag känner inte omständigheterna men på det tunna underlaget jag har vill inte jag i onödan möta en sån förare.

Kanske en likadan avåkning skapar några V.I.F eller R.I.P i detta forum?
I DET läget ser jag dig hellre körkortslös 4 månader.

Med vänliga hälsningar
Henning

Ho kan man bli lyckligare? fick precis ett nytt brev från länsrätten där det står att jag får sänkt spärrtid.. så nu får man tilbaka kortet i början av maj.. Helt underbar dag idag ..:tummenupp

Väntar fortfarande på besked från länsstyrelsen, torskade med bil i oktober.
Jag vill veta, har ju hittat hojen för i år och allt! :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...