Överklaga böter, är det lönt?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Blev skjuten med laser i juni (nekade till att kört 90 på 70) och fick nu kallelsen på posten. Är det ens lönt att driva en sådanhär sak, eller är det bara betala som gäller? Det var en organiserad hastighetskontroll så de lär ha alla korrekta papper osv...

Någon som har erfarenhet?
Vänligen bespara mig kommentarer om att man bara ska snällt betala, det måste få finnas lite utrymme för civilolydnad.. ;)

bara o betala 2800 eller ?? fick du en vit lapp på plats?? A4

det e mitt råd tar dom upp detta i rätten så får du pröjsa i alla fall ev mer kostnader, detta e ju ett lätt brott för rätten och polisen :huvet

du kan råd fråga en advokat på biblitek gratis i vissa städer 15 min

Ring Peter Alitn på 070-6300556 han kan va lite grinig men testa :) han e ej gratis men ja bjussar på tele nr :yoparty :yoparty

//Robin

Last edited:
bara o betala 2800 eller ?? fick du en vit lapp på plats?? A4

det e mitt råd tar dom upp detta i rätten så får du pröjsa i alla fall ev mer kostnader, detta e ju ett lätt brott för rätten och polisen :huvet

Varför skulle han för pröjsa mer för??? det finns inget som heter rättegångskostnader när det gäller sånt här.
Om du stämmer någon i ett civilmål så kan du åka på rättegånskostnader om du torskar.
jag överklagade ett körortsingripande och fick i väntan på rättegång tillbaka mitt körkort, förlorade målet och fick bara betala lika mycket som jag skulle gjort om jag erkännde.
Ända skillnaden va ju att polisen fick släpa sig dit på sin lediga dag och vittna:D
Ja, en halv dags lön extra kostade det ju mig för jag va tvungen att ta ledigt från jobbet:gnissla

Jag har den principen att kör man för fort och för böter så betalar jag. Men kör man för fort och blir av med körkortet nekar man!

Om man kör för fort medvetet då får man räkna med risken att bli taget och få böter, bara att ta smällen.

Varför skulle han för pröjsa mer för??? det finns inget som heter rättegångskostnader när det gäller sånt här.
Om du stämmer någon i ett civilmål så kan du åka på rättegånskostnader om du torskar.
jag överklagade ett körortsingripande och fick i väntan på rättegång tillbaka mitt körkort, förlorade målet och fick bara betala lika mycket som jag skulle gjort om jag erkännde.
Ända skillnaden va ju att polisen fick släpa sig dit på sin lediga dag och vittna:D
Ja, en halv dags lön extra kostade det ju mig för jag va tvungen att ta ledigt från jobbet:gnissla

Ja skrev ej rättegångskostnader (mer kostnader) halv lön kan va mycket för vissa det e det ja mena + ev p bot om man har otur men vet aldrig i denna stad , men kör på bara :hojraket

blev du av med kk eller glömde dom den ?

Ja fick en en på 2800 Kr men skit samma ja betala den :yoparty + då hadde jag ej med mej nogot kk men ett gammalt Id :D på plats 92 km på 70 km Lazer då med, men ja han bromsa pust , fan bara en penning bot. Tid e pengar :tummenupp

Dom kunde ej kolla mitt fordon eller vem ja va eller ägare :pannkyss

det e väll lite skillnad på Dom och penning bot, om man blir haffad igen eller kollad på regg nr :tungan :tungan men men o kvinnor :tuttar

Men hadde det vart kk indragande så hadde ja väntat ut den :tummenupp

ha det Bävern

//Robin

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing