Överkalix till Hällingen, Liden, Sundsvall

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har gjort det och det enda jag hittat på sträckningen är ett vägarbete i Boden, kollade även Trafikverkets hemsida hittade då ett vägarbete runt Lycksele mellan Graned och Algotstorp. Nu sitter jag med så jäkla dåligt internet att jag inte kan använda google maps eller kartan på trafikverkets hemsidan så frågan är hur långt dessa stäckor vid Boden och Lycksele är och hur eländigt det är att köra på.

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nån som har koll på denna sträcka i år om det är vägarbeten eller annat man ska se upp för? Funderar på att köra mot Sundsvall på onsdag eftermiddag eller torsdag då det inte blev nåt Moto GP i Kymi.

Funderar på de tidigare sträckorna, den jag körde förra året via Lycksele, Åsele, Ramsele, Sollefteå och Bispgården men även sträckan mot Jörn, Vännes, Själevad och sen till Sollefteå.

Hur bråttom har du till Liden?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nja vet inte speciellt men jag vill var där på torsdag eftermiddag.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ökx-Morjärv-Boden-Mockträsk-Selet-Ale-Klubben-Ersnäs-Sjulsmark-Arnemark-Sikfors-Långnäs-Svensbyn-Hemmingsmark-Ålund (för fan)-Fällfors-Krångfors-Skråmträsk-Burträsk-Botsmark-Vindeln-Tvärålund-Bjurholm-Trehörningsjö-Kubbe-Skorped-Aspeå-Sollefteå-Bispgården-Liden.

Typ :)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ökx-Morjärv-Boden-Mockträsk-Selet-Ale-Klubben-Ersnäs-Sjulsmark-Arnemark-Sikfors-Långnäs-Svensbyn-Hemmingsmark-Åbyn-Fällfors-Krångfors-Skråmträsk-Burträsk-Botsmark-Vindeln-Tvärålund-Bjurholm-Trehörningsjö-Kubbe-Skorped-Aspeå-Sollefteå-Bispgården-Liden.

Typ :)
En notering - den ”roliga” delen på ca 6 km innan Ålund på föreslagen sträcka (om Du tänker Hemmingsmark - Ålund - Fällfors) får välbehövlig ny asfalt. Det innebar dock att jag och min Speedy fick studsa oss fram på kattskallar där för ett par veckor sedan - arbetet skulle enligt skyltarna färdigställas under vecka 29 så förhoppningsvis pågår asfaltering nu. Men var beredda på att det kan vara något lurigt längs den sträckan.

Mina personliga favoritstråk mellan V-botten och Norrbotten är annars Älvsbyn - Storsund - Koler - Långträsk - Malå - Norsjövallen - Lycksele om jag kör inåt landet, vid kusten Sävar - Bullmark - Botsmark. Därifrån 364 mot Gravlund och vänster mot Åsträsk och Bastuträsk. Från Bastuträsk är det sedan fin väg åt båda hållen - Röjnoret - Finnfors - Boliden - Jörn - Stavaträsk - Fällfors - Ålund - Hemmingsmark und so weiter om man vill närmare kusten eller mot Norsjö - Malå - Långträsk - Koler - Storsund - Älvsbyn lite inåt i landet.

Jaja, god tur till Er på Era irrfärder ?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blir i alla fall att åka till Lycksele imorgon och sova där då jag bokade ett rum på hotellet och sen fortsätter jag söderut. Får väl se hur jag kör sen.

Hoppas på bättre väder än idag, om nån som var på E10:an vid 11-12 tiden mellan Nilles och Hällakorsningen vet dom garanterat vilket väder jag talar om.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har koll på om det är vägarbete mellan Bispgården och Liden och i sånt fall hur långt det är? Svärgubben tror att det är vägarbete där men jag har inte hittat nåt på Google Maps eller på Tragikverkets hemsida.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top