Överkörd

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Åker in till malmö för att träffa lite kompisar och kl 3 på natten kör jag hem när jag precis rullar innanför staffanstorpsgräns så får jag slå om till reservtanken och rullar vidare till en preem-mack och vad märker jag när jag ska ta plånboken ifrån min ryggsäck...
HELV*TE min tröja är borta men kameran som jag hade lindat in i tröjan va kvar *andasut*
efter tankningen så bestämmer jag mig för att leta efter den..
kör tibax till malmö och mitt på motorvägen vid rosengård så ligger den där ;) lite överkörd på något sätt men men

dvs min ryggsäck hade öppnat sig och min tröja hade fått vingar
tur i oturen var att där fanns min plånbok mobill digitalkamera och ett par skor i ryggsäcken

så håll i era greor när ni åker genom rosengård :p

Bifogat

• bild 075.jpg
    bild 075.jpg
    76.8 KB · Visningar: 309
Slarvpelle :) Skyll inte på Rosengård för att du klantat dig :D

Okej, ska inte vara så hård. Det samma hände mig härom våren när jag i 39 graders feber skulle köra ned min polares R1a till Italien. Eftersom att jag svettades kraftigt hade jag bara en t-shirt under skinnstället. Tänkte att jag kunde ta på mig fleecetröjan när jag började frysa i Danmark. När det så var dags att plocka fram tröjan, insåg jag, precis som du - jag hade glömt att stänga ryggsäcken... Får väl skylla på febern. Usch vad det var kallt kan jag säga :(. Men körde ikapp med en Ferrari på autobahn - jag vann :D.

Har upplevt samma sak, fast nästan lite ännu konstigare.

Jag skulle vilja påstå att vinddraget kan dra upp blixtlåset på en stängd ryggsäck. Hajjar inte hur...

Som tur är har jag bara förlorat en keps på det sättet, någonstans på E4:an. Garanterat helt stängd ryggsäck var det. Ska man sätta lås på ryggan härnäst eller?

/a

aLcATRAZ skrev:
Har upplevt samma sak, fast nästan lite ännu konstigare.

Jag skulle vilja påstå att vinddraget kan dra upp blixtlåset på en stängd ryggsäck. Hajjar inte hur...

Som tur är har jag bara förlorat en keps på det sättet, någonstans på E4:an. Garanterat helt stängd ryggsäck var det. Ska man sätta lås på ryggan härnäst eller?

/a

Jo det stämmer att luftdraget sliter upp ryggan. Det kan du själv göra genom att dra uppe i tyget så öppnas den. För att förhindra detta så får man antingen knyta ihop den eller dra ihop den längst nere, ett bra knep då man även kan lätt komma åt saker med en hand. "old-biker-trick" :tummenupp

Tillsaken hör ju att ryggsäcken va väldigt stängd för jag e noga me de eftersom jag inte vill den ska öppna sig men men
det kanske va rosengårdsluften som tog den och slängde på motorvägen :D

:notme

jag hade också en riktigt otursdag när jag skulle möta upp me gurre o dem i "gårdsstånga" haha... Kör först vilse som fan, ser att min blixtlås till ena fickan har "blåst upp" o mitt ciggpaket blåst iväg nånstans.. lånar 100kr av gurre för o tanka, automaten slukar 100ingen o dealar ingen bensin... fifan vikken dag

Va med om en liknande händelse för några år sedan.
Va på väg till jobbet med hojen å när jag kom fram så va min ryggsäck tom å 0,7L ståltermos + min matlåda borta. Lite nervös blev jag för jag låg med ca 220-230km/h hela vägen till jobbet å jag kan tänka mig att om min termos flygit ur ryggsäcken vid den hastigheten å träffat en mötande bil så kan den ha ställt till med en hel del....
Matlådan hittade jag senare men inte termosen.

Alex, vad fan är det för grejer du har bredvid sängen mänska?! Batterivatten och en suspekt påse... (knark?) :eek:

skojar såklart...

Re: Re: Överkörd

Benjamin skrev:
Alex, vad fan är det för grejer du har bredvid sängen mänska?! Batterivatten och en suspekt påse... (knark?) :eek:

skojar såklart...

woopps hur kunde jag glömma de sakerna framme från festen igår... :skrämd
tur att dunken inte va vänd med andra sidan så man ser att det står hb på den, tur att sprutorna inte kom me på bilden iallafall

:D

Back