Överföring från analog videokamera till pc:n??

Killer

RR´s styrlåsracer No1
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX1100R
Nån som e duktig på vilka inställningar man skall ha osv?

Jag har Pinnacle studio 8 version 8.12 och tv kort hauppauge wintv88 som jag använder till o föra över filmerna med till pc:n.

Har följande problem nämligen att ljudet släpar efter samt att bildkvaliten inte blir bra efter man har "capture" den.

Vilka inställningar skall man ha?

Tacksam för svar a.s.a.p!

//

Killer

Killer skrev:
Nån som e duktig på vilka inställningar man skall ha osv?

Jag har Pinnacle studio 8 version 8.12 och tv kort hauppauge wintv88 som jag använder till o föra över filmerna med till pc:n.

Har följande problem nämligen att ljudet släpar efter samt att bildkvaliten inte blir bra efter man har "capture" den.

Vilka inställningar skall man ha?

Tacksam för svar a.s.a.p!

//

Killer

Enklare capturekort har dålig synk (bild & ljud) skaffar du ett i 4-5000:- klassen går det bättre.
ett annat alternativ är att köpa didgital kamera med analog in så kan genom den föra över den digitalt till datorn mrd bättre resultat.

är det bara en engångsgrej så kan du ju låna en.

edit: var inte riktigt tydlig tv-kort har en capture med dålig upplösning om man inte har ett väääääldigt dyrt sådant.

Last edited:
pho skrev:
Enklare capturekort har dålig synk (bild & ljud) skaffar du ett i 4-5000:- klassen går det bättre.
ett annat alternativ är att köpa didgital kamera med analog in så kan genom den föra över den digitalt till datorn mrd bättre resultat.

är det bara en engångsgrej så kan du ju låna en.

edit: var inte riktigt tydlig tv-kort har en capture med dålig upplösning om man inte har ett väääääldigt dyrt sådant.

Tack för svaren!

Jag har löst det själv genom att installera vissa uppdateringar.

Nu skall det göras om och sen får vi se om någon har lust o låna mig en plats på servern så att ni kan få se filmen och ge kritik , god som dålig tages tacksamt emot.

mvh

Killer

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!